ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۶۸۳۷
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

به گزارش بازارکار، این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد و توسعه همکاری‌های مشترک در جهت تقویت ارتباط بین بخش صنعت و بخش دانش، هم‌افزایی دانش و فناوری، توسعه کارآفرینی دانش بنیان و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری به امضای دکتر جواد سخدری، مدیر مرکز رشد جهاددانشگاهی خراسان رضوی و ابراهیم نعمت زاده، مدیرعامل شتاب‌دهنده کسب و کار فناوری آینده به امضاء رسید.

تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و نوآورانه در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی در فضای متعلق به مرکز رشد جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با تسهیلگری و انجام اقدامات مقتضی توسط شتاب‌دهنده موضوع این تفاهم‌نامه است.

دکتر جواد سخدری، مدیر مرکز رشد جهاددانشگاهی خراسان رضوی در این جلسه گفت: با توجه به ماموریت جهاددانشگاهی مبنی بر زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایران، این تفاهم‌نامه به امضاء رسید.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم با تجمیع نخبگان در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی به اهداف ماموریت محوله به جهاددانشگاهی برسیم، ادامه داد: این نشست شروع خوبی است تا جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای توسعه در زیست‌بوم نوآوری استان و حتی کشور ورود پیدا کند و  تجمیع فعالیت‌های دستگاه‌ها شامل نظام حکمرانی، جامعه هدف و کارآفرینان با مدل توسعه را شکل دهد.

سیدحسن علم الهدایی، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی باید وارد توسعه فناوری در کشور شود، گفت: تبدیل ایده به محصول و ورود محصول به بازار باید از دیگر رویکردهای جهاددانشگاهی باشد.

وی با بیان اینکه جنگ کنونی جنگ اقتصادی و فرهنگی است، اضافه کرد: اقتصاد دانش‌بنیان توسعه ملی را منجر می‌شود و امروزه توسعه ملی اینگونه جلو می‌رود. به این معنی که امروز توسعه یک توسعه یکپارچه است و شتاب‌دهنده‌ها با کمک‌ کردن به استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم به گونه‌ای عمل می‌کنند تا فناوری در کل کشور پخش شود.

ارسال نظرات