السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۶۸۹۴

تدوین و بازنگری رشته‌های درسی با محوریت مهارت‌افزایی و کارآفرینی

شروع فرآیند تدوین ١٢۵ عنوان برنامه‌درسی براساس نیازآفرینی و برنامه‌ریزی برای بازنگری ۱۰۴ عنوان برنامه‌های درسی موجود از ابتدای سال جاری، مبین اهتمام ما در تحقق این مهم است.
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره تدوین رشته‌های جدید و بازنگری رشته‌های موجود با محوریت مهارت‌افزایی و کارآفرینی در این مرکز آموزشی گفت: شروع فرآیند تدوین ١٢۵ عنوان برنامه‌درسی براساس نیازآفرینی و برنامه‌ریزی برای بازنگری ۱۰۴ عنوان برنامه‌های درسی موجود از ابتدای سال جاری، مبین اهتمام ما در تحقق این مهم است. دکتر حسین بلندی در نشست تخصصی برنامه‌ها و اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه مهارت‌افزایی و هدایت شغلی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی تصریح کرد: اجرای موفق طرح هدایت شغلی دانشجویان و دانش‌آموختگان، مستلزم شناسایی نیازهای آموزشی مشاغل حال و آینده، تدوین برنامه‌درسی باتوجه به آن، پیاده‌سازی در محیط‌های کاری با مشارکت خبرگان حوزه شغلی و نظارت بر کیفیت آن است. وی افزود: براساس رسالت و ماموریت تعریف شده برای تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص و ماهر بخش‌های مختلف کشور در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تلاش می‌شود تمامی فرآیندهای آموزشی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در کشور پیاده‌سازی شود. در سال‌های گذشته، این ماموریت مسکوت و مغفول مانده و به درستی محقق نشده است. دکتر بلندی تصریح کرد: مفاد آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تدوین رشته‌های جدید و بازنگری رشته‌های موجود با محوریت مهارت‌افزایی و کارآفرینی تاکید کرده‌است؛ این در حالی است که تفکر حاکم بر دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، موجب پیشتازی در این عرصه شده است. دکتر بلندی در ادامه به تشریح الگوهای طراحی شده و پیشنهادی دانشگاه جامع علمی کاربردی پیرامون مهارت‌آموزی و توان اشتغال‌پذیری دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها با دو رویکرد ارائه پودمان‌های تخصصی و امکان تحصیل همزمان پرداخت. رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی به نقش کلیدی صلاحیت حرفه‌ای در تضمین عملکرد شغلی اثربخش حوزه‌های مختلف کسب و کار اشاره نمود و یکی از راه حل‌های اساسی مواجهه با چالش آموزش‌های شغلی و حرفه‌ای را اعتبارسنجی کیفیت این آموزش‌ها مطابق استانداردهای شایستگی حرفه ای بازار کار و بهبود ارتباط منطقی بین آموزش و دنیای کسب و کار از طریق یک نظام منسجم با تعیین نقش و حوزه عملکرد ارکان آن دانست. دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛ دکتر حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و جمعی از مدیران حوزه آموزش عالی کشور در نشست تخصصی برنامه‌ها و اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه مهارت‌افزایی و هدایت شغلی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی که به صورت مجازی برگزار شد، حضور داشتند.

ارسال نظرات