ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۴۳۵۴۹
گردهمایی ۱۸۰ شرکت‌ دانش‌ بنیان خراسان رضوی به منظور تقویت فضای اکوسیستم دانش‌بنیانی این استان برگزار شد.
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

گردهمایی ۱۸۰ شرکت‌ دانش‌ بنیان خراسان رضوی به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و سرپرست معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با هدف تقویت فضای اکوسیستم دانش‌بنیانی این استان برگزار شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: آستان قدس رضوی تمام قد حامی مادی و معنوی شرکت‌های دانش بنیان و پل ارتباطی میان این شرکت‌ها با دولت است.

مالک رحمتی در نشست گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان‌رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی تمدن بزرگ اسلامی است که از هجرت تمدن ساز  امام رضا(ع)  در ایران شکل گرفت و اگر این هجرت نبود امروز ما نمی‌توانستیم تمدن بزرگ ایرانی اسلامی را عنوان کنیم و این مهم موجب شد که سیلی از علوم به این کشور سرازیر شده و بسیاری از دانشمندان برای مناظرات و مباحث علمی به پیشگاه امام رضا بروند و امروز ما میراث‌دار چنین تمدنی هستیم.

وی افزود: اینکه فعالیت‌های دانش‌بنیانی از خراسان رضوی گسترده شود و بسیاری از چالش‌های صنعت، معدن، پتروشیمی... وهزاران مشکل دیگر در خراسان مرتفع بشود بسیار میمون و مبارک است. کما اینکه این ظرفیت در این شهر وجود دارد؛ چراکه اندیشمندان، فعالان و کارشناسان این عرصه در این خطه بزرگ و فرهیخته وجود دارند.

قائم مقام آستان قدس رضوی با انتقاد بر اینکه در گذشته بسیاری از حرف‌ها به مرحله اجرایی نمیرسید، گفت: اگر مانند بسیاری از دغدغه‌هایی که مطرح شد اما صرفا به عنوان لق لقه زبان نگاه کردند، عمل کنیم عرصه دانش‌بنیانی به آن خواهد پیوست، سال هاست بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده است چه اتفاقی افتاده است؟

رحمتی در ادامه بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی توانسته مقابل تحریم‌ها قد علم کند امروزکارنامه موفق داریم. طی سال‌های اخیر به عرصه اقتصاد دانش‌بنیانی به عنوان بزرگترین محرک اقتصاد کشور توجه ویژه‌ای شده است، اقتصاد دانش‌بنیانی می‌تواند اقتصاد کشور را نسبت به عقب‌ماندگی‌های چند دهه اخیر جلو بیندازد، اگر در این حوزه کار کردیم و امروز ارقام آمار داریم باید جشن بگیریم در غیر این صورت باید محاسبه کنیم که چه اتفاقی افتاده که این همه حرف می‌زنیم اما در عمل....؟

وی با اشاره بر اینکه سفرهای متعدد ریاست جمهوری نمایانگر تحول و اراده در دولت جدید است، بیان کرد: در دولت جدید نگاه ها را شسته و به نحو دیگری به مقوله می‌نگرند، ضمن اینکه دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان به دنبال استاندارد، گرید داخلی و خارجی و نشان بین المللی نیستند، امروز کارخانه‌ها و صنعت با چالش روبه‌رو هستند  اگر مانند سال‌های گذشته صرفا همایش برگزار کنیم و کار نمادین انجام دهیم، آینده ما قابل پیش‌بینی است.

نگاه ویژه تولیت آستان قدس رضوی به دانش‌بنیان خراسان رضوی 

قائم مقام آستان قدس رضوی تاکید کرد: هرجای کشور مشکل داشتید به شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی واگذار کنید که حل مساله کنند، تولیت استان قدس نسبت به صنایع دانش‌بنیان خراسان رضوی نگاه ویژه ای دارد و در حد و اندازه خود در کنار معاونت علمی هستیم که شرکت‌های دانش‌بنیان به بلوغ برسند.

رحمتی ابراز عقیده کرد: اگر فعالیت دانش‌بنیانی به تولید منجر نشود عبث و بیهوده است هدف غایی ما از فعالیت دانش‌بنیانی تولید است و در مرحله تولید موظف بر حمایت هستیم که محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به فروش برسد.

وی مسیر آغاز شده، از ابتدای سال جاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در همایش قبلی ۴۰ شرکت دانش بنیان حضور داشتند و ۱۳ محصول رونمایی شد و امروز محصولی که در مصرف انرژی و بسیاری از عوامل تولید می‌تواند موثر واقع شود رونمایی شد ضمن اینکه محصولات بسیاری وجود دارد که معرفی نشده است.

قائم مقام آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به حمایت و اعتماد نیاز دارند، بیان کرد: برای اینکه خراسان به شهر عمل در عرصه دانش‌بنیانی تبدیل شود به مساعدت نیاز دارد کما اینکه شرکت‌ها هم پای کارند و انتظاری جز اعتماد و حمایت ندارند. خوشبختانه معاونت علم‌وفناوری بر این مسیر باور دارند، اما متاسفانه برخی مسئولین باور نمی‌کردند که با استفاده از دانش‌بنیان می‌توان برخی مسائل کشور را حل کرد.

رحمتی ادامه داد: حتی اگر اعتماد بدون حمایت وجود داشته باشد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند، حمایت زیادی را نمی‌طلبند در حد همان قانون عمل شود کافی است.

وی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی واسطه بین شرکت‌های دانش‌بنیان و معاون‌علمی رییس جمهور است و وظیفه خود می‌دانیم که تا زمانی که می‌توانیم حمایت مالی و معنوی داشته و صدای شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. در پی حمایت هستیم که خراسان رضوی به عنوان استان الگوی فعالیت دانش‌بنیانی بالغ شناخته شود و به تولید انبوه و تجاری برسیم و ۴مساله مهم کشور را مرتفع کرده و به طور خودکار به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال جامه عمل بپوشانیم.

در حاشیه این گردهمایی، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی نیز به نمایش درآمد.

ارسال نظرات