بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۴۵۷۸۹

راه‌آهن لرستان روی ریل بازسازی

امروزه حمل و نقل ریلی نه تنها نقش بسزایی در جابه‌جایی بار و مسافر دارد بلکه مسیر آن یک جنبه توریستی و گردشگری داشته و از آن به عنوان یک فرصت برای توسعه این بخش استفاده می‌شود.
جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
به گزارش بازار کار لرستان، سال‌های گذشته در منطقه تحت مدیریت راه‌آهن لرستان همواره شاهد حوادثی بودیم که منجر به مسدود شدن شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور می‌شد و به گفته برخی کارشناسان فنی، علت حادثه قدیمی بودن بخش‌هایی از خطوط ریلی موجود در این مسیر عنوان شده است. بخش‌هایی از خطوط ریلی موجود در حوزه استحفاظی لرستان به دلیل قدمت بالای ۷۰ سال فرسوده، نیازمند نوسازی بوده است و با توجه به اینکه این منطقه یکی از استراتژیک‌ترین خطوط و گلوگاه ارتباطی میان کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود این ضرورت احساس می‌شد که رفع مشکل مذکور در اولویت مسئولان زیربط قرار می‌گرفت. در این خصوص مهندس فخرالدین پیروزفر، مدیرکل راه‌آهن لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط راه‌آهن لرستان در وضعیت مناسبی قرار دارد. وی ادامه داد: بیش از ۸.۵ کیلومتر روسازی ریل را عوض کردیم. مدیرکل راه‌آهن لرستان بیان کرد: در نوسازی خطوط ریلی چندین پروژه داشتیم که یکی از آنها چم‌سنگر و جزو پروژه‌های سیلابی است و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان از محل پروژه‌های سیلاب به آن اختصاص یافته و در حال حاضر فرآیند آن در حال انجام است. پیروزفر عنوان‌کرد: برای این پروژه همچنین نزدیک به ۳۴ و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار گرفته شده است که فرآیند مناقصه آن در شهرستان دورود انجام می‌شود تا در فیزیکال ناحیه دورود تغییراتی ایجاد و این منطقه از فرسودگی خارج شود. وی افزود: امسال ۳۵-۳۶ میلیارد تومان نیز از محل طرح تخصیص و ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان از محل جاری گرفته شد، یعنی در مجموع ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان برای تغییر خطوط ریلی استان اعتبار گرفته‌ایم. مدیرکل راه‌آهن لرستان اضافه کرد: ریل‌هایی که در منطقه لرستان کار می‌شود با توجه به پیچیدگی منطقه توپوگرافی، از ریل‌های سخت‌کاری شده استفاده می‌شود چون طول عمر آنها بیشتر و ایمنی بالاتری دارد. پیروزفر اظهار کرد: سال‌ها ۹۵ تا ۹۷ نوسازی ریلی انجام و امسال تنها ۸.۵ کیلومتر روسازی ریل انجام شده است. وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های پیچیده مسیر راه‌آهن لرستان، روستای قارون بوده است که در سال ۹۹ ، دیواری پوششی و حائل و ضامن در کنار رودخانه ایجاد شده و این ایستگاه را توسعه یافته و از دو خط به سه خط تبدیل شده و هم‌اکنون گره ترافیکی در این مسیر برطرف و روان شده است. به گزارش بازار کار، با توجه به طبیعت زیبای لرستان در مسیر ریلی می‌توان از این فرصت در توسعه صنعت گردشگری و به دنبال آن رونق اقتصادی استان بهره‌برد و ضرورت دارد راه‌آهن جمهوری اسلامی با استفاده از فناوری‎های نوین و استفاده از ناوگان جدید زمینه لازم را برای ترغیب سفر ریلی از سوی مردم فراهم آورد. انتهای پیام گزارش: آزیتا یوسفیان بازارکار لرستان

ارسال نظرات