ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۴۸۱۵۹
رئیس صنعت و معدن بابل : شهرستان بابل دارای 346 واحدصنعتی فعال و نیمه فعال با اشتغال هشت هزار و 892 نفراست.
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار بازارکار مازندران ،قاسم عزیزالله گرجی در نشست رئیس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی ایران با فعالان اقتصادی شهرستان بابل رفع نیازهای صنعتگران را از دغدغه های جدی خود برشمرد و افزود: بابل با سابقه دیرینه در فعالیت تجاری همواره نقش مهمی در ارتقا اقتصاد استان داشته است ولی امروزه با مشکلات و موانعی مواجه است که باید با اهتمام جدی آن را مرتفع کنیم. گرجی رفع مشکلات و موانع مجموعه فعالان اقتصادی را از مهم ترین اقدامات فرمانداری برشمرد و تصریح کرد: ارتقا دانش اقتصادی فعالان اقتصادی در حوزه بهبود وضعیت واردات و صادرات از جمله راهکاری عملی در این حوزه است. وی افزود: وجود بنادر ازجمله بندر فریدونکناراز جمله ظرفیت هایی است که می توان از آن برای بهبود واردات و صادرات بهره برد. فرماندار ویژه بابل با اشاره به حضور وزیر صمت در بابل گفت: انتظار داشتیم حضور وزیر در جمع صنعتگران بابل باشد نه اینکه تنها به بازدید یک واحد تولیدی مختص شود که امیدواریم این بار در جمع صنعتگران حضور یابد.

ضرورت استقرار اتاق مستقل بازرگانی و بانک تخصصی صنعت و معدن در بابل محمود فیروزجایی نیزدر این جلسه با اشاره به اینکه بابل دارای سه شهرک و سه ناحیه صنعتی است گفت: شهرستان بابل دارای 346 واحدصنعتی فعال و نیمه فعال با اشتغال هشت هزار و 892 نفراست. وی افزود: شهرک صنعتی بابلکنار با 23 واحد فعال با اشتغال 548 نفر، شهرک صنعتی رجه با 46 واحد فعال با اشتغال 276نفر ، شهرک صنعتی منصورکنده با 55 واحد فعال با اشتغال هزار و 566 نفر ،شهرک صنعتی لاله آباد با 22 واحد فعال با اشتغال 806 نفر، ناحیه صنعتی درونکلا با پنج واحد فعال با اشتغال 105 نفر و ناحیه صنعتی کاردیکلا با پنج واحد فعال برای اشتغال 109 نفر از ظرفیت های صنعتی شهرستان بابل هستند. این مسئول شهرک تولیدی ایران خودرو را از محوری ترین ظرفیت صنعتی شهرستان بابل برشمرد و یادآور شد: با پیگیری انجام شده مقرر شد بزودی دفتر مرکزی آن در خود بابل مستقر شود. وی خواستار فراهم کردن زیرساخت لازم برای ایران خودرو شد و گفت: تقاضا داریم خط تولید، اتاق و رنگ آمیزی در خود ایران خودرو بابل انجام شود که فعلا اتاق از تهران وارد ایران خودروی بابل برای مونتاژ شده و دوباره به تهران می رود. رئیس صنعت معدن تجارت بابل یکی از مهم ترین مشکل حوزه صنعت بابل را مشکل فقر زمین برشمرد و تصریح کرد: در بابل با افزایش متقاضیان وسرمایه گذاران با ظرفیت بالا مواجه هستیم اما مشکل فقر زمین داریم و حتی تولیدکنندگان ما فضای مناسب برای کالای تولیدی خود ندارند. فیروزجایی با اشاره به اینکه شهرستان بابل در صدور مجوز تاسیس و پروانه کسب رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: مشکل نقدینگی از دیگر مشکلات محوری صنعتگران است که با وجودی که به بانک معرفی شدند اما هنوز تسهیلات سال 1401 به آنها پرداخت نشده است. وی خواستار استقرار اتاق مستقل بازرگانی و بانک تخصصی صنعت و معدن در بابل شد و گفت: عدم ثبات قوانین و مقرارت از دیگر مشکلات صنعتگران است که در حوزه صادرات آنها را با مشکل مواجه می کند. ***معاون مدیرکل صمت استان

معاون مدیرکل صمت استان نیز در این نشست اظهار کرد: برای گسترش دیپلماسی اقتصادی، توسعه کسب وکار و دست یابی به بازار تجاری به دانش اقتصادی نیازمندیم. علیرضا یوسف نژاد انرژی ارزان و پایین بودن هزینه نیروی انسانی را دو مزیت شاخص در حوزه صنعت در گذشته دانست و افزود: با مشکلاتی که فعلا در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در کشور داریم دست یابی به رشد مورد نظر امکان پذیر نیست. وی با بیان اینکه باید در حوزه تولید خود را آماده جنگ تن به تن کنیم ادامه داد: دولت باید زمینه را فراهم کند تا فعالان صنعتی ما اقدام مناسب داشته باشند. وی افزود: ما بنگاه های اقتصادی داریم که ساختار نرم افزاری بسیار قدیمی و ماشین آلات فرسوده دارند، برای تولید مناسب ما نیازمند بازسازی و تعویض ماشین آلات هستیم تا کالای رقابتی داشته باشیم. یوسف نژاد تصریح کرد: در حوزه تولید باید پکیچ مناسب داشته باشیم و مالیات ها را کاهش دهیم، گرچه دولت فعلی مالیات را از 25 درصد به 20 درصد کاهش داد ولی نیاز است به کاهش 10 درصدی برسیم که با انجام این مهم عارضه بزرگی از بدنه اقتصاد کشور حذف می شود.

ارسال نظرات