ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۵۲۱۳۱
مدیرکل تعاون کار و امور اجتماعی خراسان رضوی گفت: عمده‌ترین چالش مشاغل خانگی تربت جام نبود بازار ثابت و خانه به دوشی کارآفرینان است.
پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

به گزارش بازارکار و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بابایی مدیر کل تعاون کار وامور اجتماعی خراسان رضوی در جمع اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تربت جام گفت: استقرار مشاورین کاریابی، مشارکت مرکز فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی که شهرستان آموزش داده اند متناسب با نیاز بازار و وجود مشاغل خانگی از ویژگی‌های نمایشگاه کار و کار آفرینی تربت جام‌ بود.

او با اشاره به عمده‌ترین چالش مشاغل خانگی تربت جام افزود:عمده‌ترین چالش مشاغل خانگی در تربت جام چالش بازار ثابت است که کارآفرینان خانه به دوش هستند واین زیبنده مشاغل خانگی نیست.

مدیر کل تعاون کار وامور اجتماعی خراسان رضوی  ادامه داد: براساس بند ۱۶ قانون‌مشاغل خانگی تامین مکان‌ثابت برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی بر عهده شهرداری تبیین شده است.

بابایی بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها حوزه مشاغل خانگی این‌است که اکثرمردم به صورت انفرادی کار می‌کنند وباید به صورت خوشه‌ای و زنجیره‌ای کارکنند که مشکلات آنان کاهش یابد.

او تصریح کرد: بیش از ۲ هزار نفرمردم تربت جام در حوزه پارچه بافی و فرت کار می‌کنند و نیاز مبرم به صنعت رنگرزری دارند که می‌تواند در قالب تعاونی  ایحاد شود.

حسین جمشیدی فرماندار تربت جام در این جلسه  با تاکید بر تولید ثروت و اشتغال در شهرستان گفت: درقانون بودجه تبصره ۱۶ و ۱۸ مبلغ ۹۵ میلیاردتومان به کمیته امداد، ۳۴ میلیارد تومان به بهزیستی و ۱۰ میلیارد تومان در اختیار به کارگروه اشتغال تربت‌جام قرار داده شده است.

او افزود: در حوزه بانک‌های عامل همکاری و همراهی هست و به برخی بان‌ها هنوز اعتبارات اعلام نشده است.

فرماندار تربت جام ادامه داد: یکی از بحث‌های حوزه اشتغال و سرمایه گذاری حفظ اشتغال موجود است و از مدیران استان درخواست داریم در توزیع گاز و برق نگاه یکسان و عادلانه به تربت جام داشته باشند کارخانه سیمان تربت جام‌سال گذشته ۹۸ روز قطع گاز و ۴۵ روز با قطع برق مواجه بود.

جمشیدی اظهار کرد: سهمیه اشتغال این شهرستان ۳ هزار و ۵ نفر است که تاالان ۲ هزارو ۵۷۶ نفر در سامانه ثبت شده است و ۹۹ درصد از تعهد ایجاد شده است و مدیران تلاش کنند در حوزه اشتغال و تولید ثروت اتفاقات خوبی ایجاد شود.

ارسال نظرات