ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۵۵۳۱۱
همزمان با افتتاح بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از دو محصول دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری رونمایی شد.
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

به گزارش بازارکار و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی، در این مراسم وزیر علوم، ضمن اشاره به اینکه برج تولید علم در کشور در حال خودنمایی است، گفت: تمام تلاش دولت سیزدهم این است که شرایطی ایجاد کند که ضمن صیانت از رشد علمی کشور، در زمینه فناوری و نوآوری دستاوردهایی را داشته باشیم. باید عواملی را که در تولید علمی باعث شده در منطقه رتبه اول را کسب کنیم، در زمینه فناوری و نوآوری نیز پیدا کنیم.

وی افزود: بنده با بررسی‌‌هایی که داشتم به این نتیجه رسیدم که جامعه را باید با قانون مدیریت کرد، با قوانین و مقررات می‌شود جامعه و افراد را به سمت اهداف مورد نظر هدایت کرد. همچنین به این نتیجه رسیده‌ام که باید نظام سنجش و انگیزش جدیدی را به کار بگیریم که خروجی آن باعث شود که فناوران و نوآوران ما قدر ببینند و درصدر بنشینند.

وزیر علوم، بهترین محل برای سرمایه گذاری را هزینه کردن برای علم و فناوری و نوآوری دانست و افزود: اگر شرایطی را مهیا کنیم و سرمایه‌گذاری شایسته‌ای در علم و فناوری داشته باشیم، به طور حتم مشکل اشتغال حل می‌شود و به دنبال آن سایر مسائل هم حل خواهد شد. بدون شک دانشگاه‌های کشور بهترین محل برای تربیت نسل فرهیخته و متخصص هستند و به همین دلیل مقام معظم رهبری نیز به دانشگاه‌ها عنایت ویژه دارند و از این باب است که باید توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌ها، نخبگان دانشگاهی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری داشته باشیم.معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش گفت: توسعه بازار صادراتی برای تجهیزات و مواد آزمایشگاهی کشور برنامه جدی است و معاونت علمی می‌تواند برای سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانک مهر اقتصاد برای برنامه ریزی پلتفرم‌های صادرات سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناوری که توان و تولید تجهیزات آزمایشگاهی را دارند، باید وارد عرصه نوسازی و بازسازی تجهیزات آزمایشگاهی در کشور و منطقه شوند.

معاون رییس جمهور یادآور شد: اگر در کشور بخواهیم تولید ارزان و باکیفیت داشته باشیم، باید وارد صنعت معدن و انرژی شویم، ماشین‌سازی و اتوماسیون به عنوان صنعت مادر باید مورد توجه قرار گیرد.

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، معاون علمی رئیس جمهور به همراه وزیر در سالن‌های نمایشگاهی حاضر شدند و ۳۰ فناوری منتخب دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را رونمایی کردند.

 از پارک علم و فناوری خراسان، دستگاه بوسنج  و سیستم RCUM با حضور مسئولان رونمایی شد.

دستگاه ODORONOSE ساخت شرکت  سامانه‌های دقیق نوین‌افزار مطابق با استاندارد D6273 ASTM عملیات بوسنجی گاز طبیعی را انجام می‌دهد و مجهز به دستیار هوشمند جهت اطمینان از رعایت الزامات بوسنجی ا ست ، نتایج دستگاه به صورت دیجیتالی برای کاربر پس از پایان تست نمایش داده میشود. این دستگاه کوچک و قابل حمل توانایی کمی سازی و اندازه‌گیری شدت بو در گاز طبیعی را داشته و میزان واقعی درصد حجمی گاز را نشان می‌دهد و با ثبت نتایج اندازه‌گیری شده در حافظه داخلی به همراه داده‌های مکان ، زمان ، اپراتور تست و ... گزارش گیری و ثبت ننایج بوسنجی را کامال مطمئن و ساده می‌کند.این دستگاه علاوه بر دارا بودن حسگر اندازه گیری جریان گاز ، میزان جریان هوا را نیز جهت محاسبه واقعی درصد حجمی گاز اندازه‌گیری می‌کند و مجهز به سنسورهای اندازه‌گیری مشخصات هوا و ثبت مختصات جغرافیایی است و با پردازش داده‌های خروجی ، نیاز به استفاده از جداول و محاسبات  دستی را رفع می‌کند. این دستگاه دارای پردازشگرهای قابل برنامه‌ریزی داخلی است و با یک بار شارژ امکان انجام حداقل 80 تست را خواهد داشت.

سیستم RCMU  ساخت شرکت  مهندسی زرین سامانه شرق جهت ایجاد کنترل و رویت پذیری بار مشترکین دیماندی ولتاژ اولیه است، به نحوی که دستورات قطع و وصل را از سامانه فهام و کنتور نصب شده در محل مشترکین دریافت می‌کند و بر اساس فرمان دریافتی طبق الزامات سند FID2 در کنتورهای هوشمند به اعمال آن در تجهیزات حفاظتی ولتاژ اولیه(سکسونر یا دژنکتور) 20KV می‌پردازد.

علاوه بر ایجاد کنترل پذیری بر روی مشترکین، قابلیت ارسال پیامک قبل از قطع و وصل برق را برای مشترکین فراهم می‌کند تا مصرف کننده نسبت به مدیریت میزان مصرف و بار خود اقدام کند.

این محصول با استفاده از فن‌آوری روز و استفاده از پروتکل‌های ارتباطی به کار رفته در آن، امکان رویت پذیری و پایش وضعیت مشترکین از طریق سامانه‌های مستقر در واحد دیسپاچینگ، Scada یا پیامک را نیز میسر می‌کند.

مزایا و قابلیت های سیستم RCMU

• ایجاد کنترل پذیری توسط سامانه فهام برای مشترکین دیماندی ولتاژ اولیه

• رفع مشکل رویت پذیری مشترکین دیماندی ولتاژ اولیه به واسطه جلوگیری از عدم قطع برق کنتور

• برقراری ارتباط و دریافت فرمان قطع و وصل از انواع کنتورهای هوشمند و اعمال آن در تجهیزات ۲۰KV(دژنکتور،سکسیونر)

• امکان پیاده‌سازی انواع سناریوهای مختلف جهت ایجاد مدیریت مصرف بهینه و کنترل بار در مشترکین از طریق سامانه فهام جهت کنترل بار بر اساس سند FID2

• ایجاد ارتباط با سامانه اسکادا و واحد دیسپاچینگ جهت پایش وضعیت مشترک و ارسال فرامین قطع و وصل

• ایجاد رویت پذیری مشترکین در سامانه‌های مستقر در واحد دیسپاچینگ

• عملکرد در هر دو سامانه فهام و دیسپاچینگ

• قابلیت ارسال پیامک به مشترکین قبل از قطع و وصل برق و همچنین ارسال هشدار جهت مدیریت بار

• انتقال اطالعات از طریق بستر GPRS

• ایجاد تنظیمات سیستم به دو صورت از طریق اینترنت(در صورت عدم محدودیت) و پیامک

• به روز رسانی نرم‌افزار و انجام تنظیمات از طریق کارت حافظه

• دارای پورت 485-RS جهت ارتباط با تجهیزات جانبی

• دارای ۴ ورودی دیجیتال و ۲ خروجی دیجیتال

ارسال نظرات