بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۵۵۶۹۷

در شصت و ششمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده بررسی شد: کسب‌وکارها در آینده چگونه می‌توانند دوام بیآورند؟

شصت و ششمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با عنوان "آینده تجارت الکترونیک" توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و با همکاری جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد.
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

به گزارش بازارکار، شصت و ششمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با عنوان "آینده تجارت الکترونیک" با سخنرانی مهندس معین کاشی‌ساز کارشناس ارشد هوش مصنوعی و توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و با همکاری جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد. مهندس کاشی‌ساز در این نشست با اشاره به تحولات حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: با توجه به کاهش بازدهی تبلیغات و کثرت بازار فروش محصولات و ... با کاهش بازدهی تبلیغات مواجه هستیم و در این شرایط، حفظ مشتریان بیش از جذب مشتریان جدید اهمیت پیدا می‌کند. وی با اشاره به تغییرات بازار خاطرنشان کرد: در بازار متغیر و متکثر کنونی با هزینه‌های بالای حمل‌ونقل، کاهش بازدهی تبلیغات، افزایش چشمگیر کسب‌وکارهای آنلاین، افزایش فروش، افزایش هزینه‌های دیجیتال مارکتینگ و برندسازی بی‌رویه مواجه هستیم. سخنران شصت و ششمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با اشاره به لزوم برند سازی و حفظ مشتریان در راستای موفقیت در تجارت الکترونیک گفت: 65 درصد مشتریان خرید از یک برند مناسب را در مقابل پرداخت پول بیشتر و زمان تحویل دیرتر ترجیح می‌دهند و این بدین معناست که حفظ مشتری و برندینگ تا چه حد در تجارت امروز حائز اهمیت است. مهندس کاشی‌ساز تبلیغات هدفمند را استراتژی مهم و اثربخش جذب مشتری عنوان و یادآور شد: در بازارکار و بازار فروش محصولات دیگر نمی‌توان به تبلیغات گسترده روی آورد چراکه زمان این نوع تبلیغات در حال سپری شدن است. از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهد 41 درصد برندها به دنبال تبلیغات هدفمند، سئو و موتورهای جستجو، جمع‌آوری اطلاعات صحیح و برندینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات چندمنظوره هستند. وی برافزایش تصاعدی کسب‌وکارهای آنلاین اشاره و تصریح کرد: در این شرایط چندکاناله کردن تجارت و باز نگه‌داشتن درها برای مشتری اهمیت دارد و باید کسب‌وکارها به‌سوی تبلیغات و فروش آنلاین بروند شبیه آنچه در برنامه‌های زنده شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد. در این فضا ایجاد اعتماد میان مشتریان اهمیت دارد، و باید از کارمندان برای ایجاد اعتماد بیشتر بهره برد چراکه کارمندان، برند یک کسب‌وکار را حمل می‌کنند. نشست‌های تخصصی علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده هر سه‌شنبه از ساعت ۱۰ لغایت ۱۱ توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات