ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۵۷۱۰۶
 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی صرفا جنگ انسان با انسان نبود و کشور ما به تنهایی در مقابل همه دنیا ایستاد و به اسم بیش از ۳۵ کشور دنیا پشتیبان عراق بودند.
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

به گزارش پایگاه خبری بازار کار، سیدشمس‌الدین موسوی در آیین اختتامیه رویداد استارت‌آپ ویکند «ایثار و مقاومت نوآوری‌های تولید و ارائه محتوا رسانه‌های نوین»، که به همت جهاددانشگاهی ستان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما با مظلومیت در دوران دفاع‌مقدس جنگید و از لحاظ تجهیزاتی نیز در تحریم کامل بودیم و حتی برای وسیله‌ای همچون سیم‌خاردار نیز در تحریم بودیم؛ از اینرو باید موازنه قوا انجام می‌دادیم که این کار از طریق انسان‌های باایمان و از خود گذشته و حوزه علم و فناوری ایجاد شد. وقتی تحریم بودیم ارتش قرار بود بجنگد و سپاه تازه تشکیل شده بود.

وی با بیان اینکه همین وضعیتی که در دو ماه اخیر بود در اوایل انقلاب نیز شاهد بودیم، ادامه داد: سازماندهی نیازها در زمان جنگ با تمام توان انجام شد و امروز تلاش می‌کنیم تا از علم برای نمایش آن‌چه که در دفاع‌مقدس رخ داده است، استفاده کنیم. همچنین باید موزه دفاع‌مقدسی ایجاد کنیم که بتواند استانی همچون زنجان را که دریا و دسترسی به رودخانه ندارد ولی رزمندگانش در سه عملیات آبی بزرگ خط‌شکن بودند را نشان دهد.

این مسئول اضافه کرد: اگر امروز در دنیا و در حوزه تولید پهباد جزو کشورهای برتر و صادرکننده هستیم به این دلیل است که زمینه آن را از زمان دفاع‌مقدس داریم. از اینرو استفاده‌ از علم برای پیشرفت ضروری است.

موسوی با بیان اینکه هر کشوری یک دانشگاه جنگ دارد و دانشگاه‌های کشور ما نیز در ارتش، سپاه و دفاع ملی کار می‌کند و از کشورهای دیگر نیز بورسیه داریم، خاطرنشان کرد: ما امروز نمی‌توانیم از علوم تکراری گذشته استفاده کنیم و باید از علومی که شما ایجاد می‌کنید، استفاده کنیم و علوم گذشته می‌تواند به منزله یک بستر باشد.

در ادامه این برنامه رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان طی سخنانی گفت: اگر جوانان به خوبی با ویژگی‌های جهاددانشگاهی آشنا نیستند به دلیل کم‌کاری ما است که نتوانستیم ویژگی‌های منحصر به‌فرد جهاددانشگاهی را به جوانان معرفی کنیم.

کامران جعفری افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرده‌اند که جمهوری اسلامی به اصل خود به شدت پایبند است و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند و در آینده با حضور نسل جوان، مومن و پرانگیزه راه خود را ادامه خواهد داد.

این مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری به جوانان توصیه دارند که از گذشته درس بگیرید. مهم‌ترین نکته کلیدی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند این است که جوانان باید امید داشته و با نگاه خوشبینانه‌ به آینده بنگرند تا بتوانند تولید دانش و ثروت کنند و در همین راستا مجموعه جهاددانشگاهی یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و یک نهاد الگوساز است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به عبارتی جرقه‌زن اکثر کارها است و چراغ اول را روشن می‌کند و بعد انتظار داریم شما جوانان راه را ادامه دهید.

ارسال نظرات