ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۵۸۷۱۷
نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیل‌گری و مانع‌زدایی از تولید و کارهای خیر باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

حجت‌الاسلام حسن شجاعی  در آیین کلنگ‌زنی آموزشگاه ۹ کلاسه خیریه شرکت سانا عایق ابهر، با اشاره به جایگاه انفاق در دین مبین اسلام، عنوان کرد: به فرموده خداوند متعال در قرآن‌کریم انفاق و انجام کارهای خیر مانند مدرسه‌سازی موجب افزایش مال و برکت آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه ذات انفاق به گونه‌ای است که نه تنها باعث حل مشکلات عموم مردم می‌شود بلکه موجب کثرت مال انفاق‌کننده نیز خواهد شد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه در حل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتناعی تاثیرگذار است.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از خیران، تاکید کرد: وظیفه مسئولان تسهیل‌گری و مانع‌زدایی از تولید و کارهای خیر است که امیدوارم به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنند تا مردم استعداد خود را در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری و تولید شکوفا کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش ابهر نیز در این آیین با بیان اینکه مدرسه‌سازی یکی از مصادیق باقیات الصالحات در دنیا و آخرت است، عنوان کرد: خیرین مدرسه‌ساز مهم‌ترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور هستند و نقش عمده‌ای که خیرین مدرسه‌ساز در اعتلای علم ایفا می‌کنند، غیرقابل انکار است.

مجید مرادی ادامه داد: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۲۳۵۸ متر مربع، دارای ۹ کلاس درس با ساختمان آموزشی به مساحت ۸۹۰ مترمربع و با آورده اولیه ۴۰ میلیارد ریال از طرف شرکت سانا عایق شروع و ادامه پروژه توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی در نقاط شهری شهرستان ابهر ۵ متر مربع است که این سرانه از میانگین سرانه استانی و کشوری پایین‌تر است، افزود: اگر بخواهیم به میزان سرانه استانی در فضای آموزشی برسیم؛ همین امسال باید ۸ مدرسه بسازیم و اگر بخواهیم به میانگین کشوری برسیم باید ۶۴ مدرسه در شهر ابهر احداث شود.

ارسال نظرات