ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۶۴۲۹۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: در ده ماهه سال جاری ۵۵۰ هزار تن صادرات داشته‌ایم که از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
به گزارش بازار کار، سیروس ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ قلم محصول با وزن ۷۵۰ هزار تن صادر شده است، عنوان کرد: ارزش صادرات استان ۳۹۹ میلیون دلار بود و به بیش از ۳۰ کشور صادر شد.

وی افزود: در ده ماهه اول سال جاری نیز ۵۵۰ هزار تن صادرات داشته‌ایم که از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تولید سالانه استان در بخش کشاورزی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است.

 ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صدور مجوز صادرات هوایی برای لرستان نیز، عنوان کرد: برای محقق شدن صادرات هوایی نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم که به دنبال ایجاد این زیرساخت‌ها هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه صادرات یک نگاه فرهنگی است، گفت: تولید کنندگان باید نگاه صادرات محور داشته باشند، چرا که صادرات منجر به توسعه و رونق اقتصادی استان می‌شود.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی ظرف یکسال اخیر، تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی و راه‌اندازی۱۰ طرح مهم و پیشران از ابتدای دولت سیزدهم، پیگیری و تزریق اعتبار به ۱۰ طرح نیمه تمام بخشی از کارهای انجام شده است.

به گفته معاون اقتصادی استانداری لرستان سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در استان رتبه اشتغال را ۲ و نیم رتبه نسبت به پایه سال ۱۴۰۰ ارتقا داده است.

ابراهیمی اما در خصوص نرخ بالای تورم در استان توضیح داد: ما معتقد هستیم نرخ تورم در استان واقعی نیست و این مهم نیاز به بررسی و تحلیل دارد.

ابراهیمی در خصوص رتبه نخست لرستان در جدول تورم کشور ادامه داد: تورم زاییده عدم سرمایه‌گذاری است و در نتیجه بالارفتن نرخ ها صورت می‌گیرد هرچند معتقد هستیم وضعیت تورم استان نباید در این جایگاه باشد که به بررسی بیشتر نیازمند است.

وی اما در خصوص گلایه شرکت‌های دانش بنیان گفت: هم امسال و هم سال گذشته از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ پول برای شرکت‌های دانش بنیان مشخص شده است.

معاون اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: امسال هم از محل تبصره ۱۸ و هم تبصره ۱۶، ۱۴۰ میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش بنیان مشخص شده است، می‌توانند بروند و آن را دریافت کنند از طرفی صندوق نوآوری هم آمادگی لازم را برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: متاسفانه شرکت‌های دانش بنیان نمی‌خواهند مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند، در حالی که این را قانون تعیین کرده و ما هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

ابراهیمی در پایان صحبت‌های خود گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷۰ درصد تسهیلات ازدواج توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، اما بانک‌ها با منابع محدود و افزایش حجم تکالیف پرداخت با مشکلاتی مواجه هستند.

ارسال نظرات