ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۷۰۵۷۸
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با قدس درباره جزئیات طرح افزایش اشتغال در سه دهک کم درآمد از طریق پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرما به مدت یک سال از سوی دولت توضیحاتی ارائه کرد.
سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با قدس درباره جزئیات طرح افزایش اشتغال در سه دهک کم درآمد از طریق پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرما به مدت یک سال از سوی دولت توضیحاتی ارائه کرد.

رمضانی، مدیرکل دفتر  توسعه اشتغال وزارت کار تشریح کرد؛ جزئیات طرح تشویقی حق‌بیمه سهم کارفرما برای سه دهک پایین درآمدی
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جزئیات طرح افزایش اشتغال در سه دهک کم درآمد از طریق پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرما به مدت یک سال از سوی دولت گفت: این طرح با هدف افزایش انگیزه و تشویق کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی برای به‌کارگیری بیکاران دهک‌های اول تا سوم در استان‌های کم‌برخوردار اجرا می‌شود و تاکنون به 100 هزار کارجو که بر اساس کد ملی شناسایی شده‌اند، پیامک ارسال یا تماس گرفته شده است. به گزارش بازارکار، طاها رمضانی در گفت‌وگو با قدس افزود: جامعه هدف این طرح، کارجویانی هستند که در سن کار باشند، زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند، فاقد منابع درآمد رسمی و مستمری بازنشستگی باشند و بُعد خانوار پنج نفر و به بالا داشته باشند. در این میان ممکن است برخی کارجویان اشتغال غیررسمی داشته باشند، اما نداشتن اشتغال رسمی آنان باید از طریق استعلام سامانه رفاه ایرانیان قطعی شود. وی ادامه داد: مجری این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت اجتماعی این وزارتخانه است. ما با این افراد به صورت نوبه‌ای تماس می‌گیریم. این طرح تاکنون در 10 استان خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، سیستان‌وبلوچستان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، زنجان، مازندران و یزد شروع شده است و تا پیش از پایان سال جاری اطلاع‌رسانی دقیق‌تری در خصوص جزئیات اجرای طرح خواهیم داشت و از سال آینده اجرای طرح با جدیت دنبال می‌شود. وی درباره تعداد بیکاران سه دهک اول گفت: به صورت نوبه‌ای با این فراد تماس می‌گیریم و هنوز برآورد مشخصی از این تعداد نداریم. به محض آماده شدن گزارش مربوط به خروجی اولیه طرح، اطلاع‌رسانی می‌کنیم. رمضانی همچنین درخصوص محل تأمین منابع این طرح تشویقی دولت اظهار کرد: چون این طرح، مصوب هیئت دولت است در اولویت برنامه‌ای قرار دارد و از هر سازوکار و منبع ممکنی تأمین اعتبار خواهد شد و هنوز در این زمینه به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

ارسال نظرات