ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۷۳۸۷۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم بومی‌گزینی در پتروشیمی‌ها به ویژه در بین مدیران تأکید کرد و گفت: به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که اعضای هیأت‌مدیره پتروشیمی‌ها پروازی باشند.
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم بومی‌گزینی در پتروشیمی‌ها به ویژه در بین مدیران تأکید کرد و گفت: به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که اعضای هیأت‌مدیره پتروشیمی‌ها پروازی باشند.
وزیر کار بر لزوم بومی‌گزینی در شرکت‌های پتروشیمی تأکید کرد/ اعضای هیأت‌مدیره پتروشیمی‌ها باید بومی باشند نه پروازی
به گزارش بازارکار از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» روز چهارشنبه در بازدید از پتروشیمی امیرکبیر ضمن تبریک روز کارگر، بیان کرد: زیرساخت اقتصاد مقاومتی با دستان پرتوان کارگران ساخته شده لذا مطالبات جامعه کارگری شهرستان به حق است.
وی افزود: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در اسفند سال قبل ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پرداختی داشت، مجموع درآمد و سود خالص آن پاسخگوی یک ماه از نیاز این سازمان نیست.
وزیر تعاون گفت: از اینکه می‌بینیم بومی‌گزینی در پتروشیمی‌ها خصوصاً در مدیران اجرا نمی‌شود، بسیار رنج‌آور است.
 
وی افزود: متأسفانه شاهد هستیم که جلسات هیئت مدیره این شرکت‌ها نیز در تهران تشکیل می‌شود که باید این موضوع اصلاح شود؛ مردم این شهرستان بسیار لایق و متخصص هستند و باید قدر آن‌ها را بیشتر بدانیم.
مرتضوی با بیان این‌که غیر از دفتر فروش باید تمام دفاتر پتروشیمی‌ها در تهران تعطیل شود، افزود: همچنین پرداخت مالیات و ارزش‌افزوده شرکت‌ها نباید به دفاتر تهران منتقل شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز، چهارشنبه در چهارمین مقصد از دومین دور سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.
گفتنی‌ است بهره‌برداری از چندین طرح اقتصادی، عمرانی و بهداشتی و آغاز عملیات اجرایی برخی طرح‌های اقتصادی، دیدار و نشست با مسئولین استان و همچنین حضور در چند واحد کارگری به منظور دیدار با کارگران از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مرتضوی به استان خوزستان است.

با پروژه پتروالفین، منابع گازی راکد مانده به چرخه تولید باز می‌گردند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در ماهشهر  گفت: با بهره‌برداری از پروژه پروژه پترواُلفین فن‌آوران، یک هزار و ۱٠٠ نفر مشغول به کار می‌شوند.
با پروژه پتروالفین، منابع گازی راکد مانده به چرخه تولید باز می‌گردند
 «سیدصولت مرتضوی» چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از پروژه پترواُلفین فن‌آوران، اظهار کرد: امروز پیش از سفر روز ریاست محترم جمهور و هیأت دولت به خوزستان، به منظور بازدید و بررسی طرح‌ها و برنامه‌های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به این استان آمدیم.
وی با بیان این‌که تعدادی از طرح‌ها آغاز و برخی از طرح‌ها نیز کلنگ‌زنی می‌شوند، افزود: امروز در شهرستان آبادان عملیات اجرایی برخی از طرح‌ها در حوزه تکمیل زنجیره و چرخه صنعت پتروشیمی آغاز شد.
وزیر کار با بیان این‌که پروژه پترواُلفین فن‌آوران یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) است، گفت: این پروژه با هدف تولید و فروش محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی از جمله متانول، اُلفین‌ها و زنجیره‌های مرتبط احداث می‌شود.
مرتضوی با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این پروژه عنوان کرد: در فاز اجرای پروژه سه تا چهار هزار نفر به طور مستقیم و در فاز بهره‌برداری نیز، یک هزار و ۱٠٠ نفر مشغول به کار می‌شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فاز اول متانول و در فاز دوم نیز پروپیلن و پلی‌اتیلن تولید می‌شود.
مرتضوی بیان کرد: ساخت مخازن این طرح ۱۸ ماه آینده به اتمام می‌رسد و پروژه متانول نیز ظرف سه تا پنج سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: ظرفیت تولید با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری، به ۲ میلیون تُن می‌رسد و چرخه تولید را تکمیل می‌کند.
مرتضوی با بیان این‌که مسائل زیست محیطی در این پروژه رعایت شده است، ادامه داد: با احداث و راه‌اندازی این پروژه، منابع گازی راکد مانده به چرخه تولید باز می‌‌گردد.

ارسال نظرات