ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۷۶۴۵۲
قائم مقام رییس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در سفری یک روزه به گیلان، از سازمان جهاددانشگاهی در این استان بازدید و در نشستی با اعضای این سازمان، به سوالات و دغدغه های آنها پاسخ داد.
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن فارسی قائم مقام رییس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در سفر یک روزه به استان گیلان، در نشستی با رییس و معاونان سازمان جهاددانشگاهی گیلان شرکت کرد و در این نشست، گزارشی از فعالیت های این سازمان، ارایه شد.

دکتر فارسی در این نشست با بیان اینکه فلسفه اصلی سفر به گیلان حمایت از فعالیت جهادگران این واحد سازمانی و شنیدن صحبت‌ها و پیشنهادهای اعضای آن با هدف همفکری و هم افزایی است گفت:  تعامل واحدها و سازمان های این نهاد با دفتر مرکزی بسیار اهمیت دارد. همچنین مدیران حوزه پشتیبانی  این نهاد باید اولویت خود را انجام فعالیت‌ها و درخواست اعضا در کمترین زمان ممکن قرار دهند.

بر اساس این گزارش، دکتر فارسی در دومین برنامه سفر خود به گیلان، از محل پیش بینی شده برای استقرار و راه اندازی مرکز پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان پستان جهاددانشگاهی در شهر رشت بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به سیاست پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در زمینه راه اندازی مراکز مرتبط با این پژوهشکده در استان های کشور، گفت: سال گذشته با تصویب مجلس شورای اسلامی، ماموریت راه اندازی شبکه ملی سرطان پستان به جهاددانشگاهی واگذار شد. پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی نیز پس از بررسی ظرفیت های موجود در واحدهای استانی جهاددانشگاهی، چند استان را در اولویت راه اندازی قرار داد.

وی افزود: مرکز پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان پستان در استان خوزستان در اسفندماه گذشته راه اندازی شد و چند مرکز دیگر از جمله گیلان نیز در دستور کار قرار دارد. در این زمینه تعامل با دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ضروری است و باید با همکاری و تعامل درون استانی، شاهد اختصاص فضای مناسب و راه اندازی این مرکز در گیلان باشیم.

بر اساس این گزارش، قائم مقام رییس جهاد دانشگاهی در ادامه با حضور در پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی گیلان، با اعضای هیات علمی این سازمان دیدار کرد و صحبت ها و پیشنهادهای آن ها را شنید.

وی در این نشست اظهار کرد: مواردی که از سوی اعضای هیات علمی مطرح شد، پیشنهادهای مفید و سازنده ای بود که مجموعه آنها نظام مسایل سازمان جهاد دانشگاهی گیلان را تشکیل می دهند. برخی مواردی که مطرح شد، مسایل مشترک بین همه واحدها و پژوهشکده های جهاددانشگاهی بوده و لازم است به صورت سازمانی مورد بررسی قرار گیرد و بخشی نیز مربوط به سازمان گیلان است که لازم است با همفکری درون سازمانی، راهکارهایی برای حل آن ها یافت.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی ادامه داد: سال گذشته بررسی دقیقی نسبت به شرایط سازمان جهاددانشگاهی گیلان انجام  و 15 مورد به عنوان چالش های قابل بررسی این سازمان احصا شد که اکثر آنها در این نشست نیز طرح شد.

دکتر فارسی گفت: نقد، گفت و گو و سوال صحیح، فضیلت است، زیرا هدف آن شناخت بیشتر و فهم بهتر است و هر کسی از آن شانه خالی کند، خود ضرر کرده است. اگر در نشستی برخی اعضا مدیر خود را نقد کردند، این نشست مفید است و در نهایت نیز به روسفیدی آن مدیر می انجامد. این موضوع در ارزیابی مدیران و روسای واحدهای جهاددانشگاهی به عنوان یک شاخص مطرح است.

وی افزود: ریاست جهاددانشگاهی نیز تاکید دارد که هر ماه از همه روسای واحدهای این نهاد، گزارش عملکرد دریافت شود. همچنین این نکته از ویژگی های خوب جهاددانشگاهی است که تمام اعضا به راحتی و از طرق مختلف، نظرات خود را بیان می کنند و نگران عواقب بیان نظرات خود نیستند. این رویکرد در نهایت برای مجموعه جهاددانشگاهی مفید خواهد بود و موجب ارتقا و توسعه فعالیت ها می شود.

قائم مقام رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: موضوعات و موارد گاهی اختلاف است، گاه تزاحم و گاهی تعارض. در این میان، اختلاف، نعمت است، زیرا موجب پیشرفت می شود، در حالی که تزاحم و بیشتر از آن، تعارض، موجب نابودی می شود، زیرا افراد مدام در پی زدن همدیگر هستند و این شرایط در هر سازمانی که باشد، فاجعه است.

دکتر فارسی با بیان این که بخش عمده ای از مسایل و مشکلاتی که در سازمان گیلان وجود دارد، مسایل عادی اداری و صنفی است که در بسیاری از سازمان ها و واحدهای جهاددانشگاهی و حتی ادارات دیگر وجود دارد و با یک پیگیری ساده قابل حل است، گفت: اعضای هیات علمی در جهاددانشگاهی و به صورت کلی اعضای توانمند این نهاد، سرمایه های جهاددانشگاهی هستند، اما باید به این نکته توجه شود که معضل بیکاری برخی اعضای هیات علمی معضل عمومی است، به این معنی که برخی اعضای هیات علمی، خود به فعالیت پژوهشی و ارایه پیشنهادات جدید برای کار اقدام نمی کنند، ولی مدام عنوان می کنند که کاری به ما ارجاع نشده است. البته که مدیران نیز وظیفه دارند شرایط کار را برای اعضای هیات علمی فراهم کنند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی اظهار کرد: همدلی و هم افزایی، رمز موفقیت است و همه اعضا باید با همه انرژی برای موفقیت سازمان گیلان تلاش کنند و از ظرفیت هیات علمی به عنوان قوه عاقله بیشتر استفاده شود و اعضای هیات علمی در ارایه پیشنهادهای پژوهشی پیش قدم شوند.

بر اساس این گزارش، دکتر فارسی در ادامه در نشست صمیمی با اعضای سازمان جهاد دانشگاهی گیلان شرکت کرد و به سوالات آنها پاسخ داد. در این نشست که در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد، جمعی از اعضا به بیان پیشنهادها و دغدغه های خود پرداختند.

وی افزود: سازمان جهاددانشگاهی گیلان دوران درخشانی در گذشته داشته است و امیدواریم در آینده نیز از این سازمان بیشتر بشنویم. سیاست مدیران فعلی جهاددانشگاهی، شنیدن صحبت ها و پیشنهادهای اعضا در سراسر کشور و هم فکری و هم افزایی است و این سفر نیز با همین هدف انجام شده است. اعضا نیز باید مسایل و مشکلات خود را بدون لکنت بیان کنند و گفت و گو، سوال و نقد باید سرلوحه کار باشد تا بتوانیم آینده درخشانی را برای جهاددانشگاهی رقم بزنیم.

وی افزود: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک ابر شبکه در بسیاری از موضوعات داخل و خارج کشور خدمات اثربخشی در حوزه‌های فناوری، فرهنگی، رسانه‌ای و آموزشی ارایه می‌دهد.

دکتر فارسی با اشاره به این که جهاددانشگاهی پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه است، گفت: جهاددانشگاهی و دانشگاه های کشور سابقه تعامل و ارتباط گسترده ای دارند و این نهاد در بسیاری از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های مادر، شروع کننده بسیاری از فعالیت های فرهنگی بوده است. فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی گذرگاهی برای جذب دانشجویان خلاق است و ساختارهایی مانند سازمان دانشجویان در این زمینه بسیار نقش آفرین هستند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی تاکید کرد: رویکرد تیم مدیریتی جدید جهاددانشگاهی به ویژه ریاست مجموعه، توجه و شنیدن صحبت ها و پیشنهادهای تمام اعضای این نهاد انقلابی است. جهاددانشگاهی در همه استان های کشور فعال است و 7 هزار نفر در این نهاد فعالیت دارند که ظرفیت عظیمی است و می توان با همفکری، مشارکت و هم افزایی، برای بسیاری از مشکلات راه حل پیدا کرد. نیروی انسانی متخصص و توانمند، سرمایه اصلی جهاددانشگاهی است و هر زمان موفقیتی حاصل شده است، افتخار آن متعلق به همه اعضای جهاددانشگاهی بوده است.

بر اساس این گزارش، دکتر فارسی در آخرین برنامه از سفر یک روزه خود به گیلان، در نشست جمع بندی با رییس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی گیلان شرکت کرد.

ارسال نظرات