![تعاون، کار و رفاه اجتماعی,استان قم,بیمه بیکاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی,استان قم,بیمه بیکاری](https://www.mcls.gov.ir/MediaServer/O7Q7WN89oY9a1ySDPFFr05/650286_0_2023_5_400_270_0_jpg_0_0/%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%85-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg)
به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، وحید وزیری راد گفت: با توجه به وجود تعداد فرصتهای شغلی زیاد در استان و کمبود نیروی کار معرفی بکار مقرری بگیران و همچنین معرفی به آموزش فنی و حرفه ای مقرری بگیران مطابق با قانون بیمه بیکاری باید با جدیت انجام شود .
وی با اشاره به اینکه یکی از رسالتهای مهم حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری شناسایی واحدهای مشکلدار و حمایت از پایداری مشاغل آنها است افزود: سال گذشته تعداد سی و پنج جلسه کمیته استانی با هدف بررسی واحدهای مشکلدار تشکیل که این امر موجب حمایت از تعداد 1700 کارگر واحدهای مشکلدار و پایداری مشغل آنها شده است .
وی ضمن اشاره به شیب کاهشی برقراری بیمه بیکاری در استان از سال 1397تا کنون تصریح کرد: استان قم ظرفیت برقراری 5000 نفر مقرری بگیر در سال را دارد که این رقم با توجه به وجود فرصتهای شغلی و زمینه های ایجاد خوداشتغال و همچنین آموزشهای فنی و حرفه ای متناسب با بازارکار در سال 1401 به رقم 1390 نفر مقرری بگیر رسیده است .
وزیری راد اظهار داشت: جهت رفاه حال مراجعین بیمه بیکاری و پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری کلیه مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیکی مربوط به برقراری بیمه بیکاری در محل اداره کل و اداره شهرستان و از طریق تعاونی مصرف اداره کل انجام می شود.
شایان ذکر است برای ثبت نام و تکمیل پرونده نیاز به حضور افراد در دفاتر غیر رسمی و غیر مجاز سطح شهر نیست و کلیه امور در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود.
ارسال نظرات