ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۸۱۶۹۲
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از برگزاری هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در همدان خبر داد.
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

محمدرضا خلجی امروز در همدان اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی از امروز تا ۱۸ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برپاست و ساعت بازدید ۱۶ تا ۲۱:۳۰ خواهد بود.

به گزارش بازارکار، وی تعداد کل غرفه‌های نمایشگاه را ۲۴۶ غرفه عنوان کرد و افزود: ۱۳۰ غرفه از ۲۹ استان‌های کشور، ۹ غرفه شهرها و روستاهای جهانی و ملی، ۹۶ غرفه از شهرستان‌های استان و چهار غرفه از خانه‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی صنایع‌دستی و چهار غرفه دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه ۲۰ غرفه سوغات بومی و غرفه‌های آزاد در نمایشگاه شرکت کرده‌اند ادامه داد: تعداد کل رشته‌های نمایشگاه ۳۴ رشته است و ۱۲ رشته تولید زنده است.

وی عنوان کرد: از جمله مزیت‌های هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سوغات استان می‌توان به حضور پررنگ شهر و روستاهای جهانی و ملی و همچنین تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی کشور و برگزاری جشنواره اقوام در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد.

خلجی افزود: انتخاب سه غرفه برتر نمایشگاه و اهدای لوح غرفه‌های برتر، ساخت تیزر تبلیغاتی نمایشگاه و اشتراک‌گذاری گسترده در فضای مجازی، دعوت از مدیران ادارات دولتی و همکاران برای بازدید از نمایشگاه برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

نور و تبلیغات نمایشگاه باید جدی گرفته شود به گزارش بازارکار "وحیده روز" رخ یکی از فعال صنایع دستی در روز اول نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: این نمایشگاه ها فرصت خوبی برای معرفی و فروش محصولات صنایع دستی استان های مختلف کشور است اما باید نور و تبلیغات نمایشگاه ها باید جدی گرفته شود چرا که بدون تبلیغات امکان معرفی محصولات و فروش آنها کاهش می یابد. این بانوی هنرمند که از برند "گلیم کده" در این نمایشگاه حضور یافته با اشاره به اینکه گلیم کده به معرفی آثار فاخر ایرانی از سراسر کشور می پردازد گفت: در این نمایشگاه آثار فاخری همچون گلیم ورنی دستباف تبریز، سوزن دوزی سیستان و بلوچستان، برقع و گوشواره قشم، شماره دوزی، زیور آلات گلیمی، گلیم های قشقایی و زیور آلات بلوچی و ... در غرفه گلیم کده به نمایش در آمده است. وی که دانشجوی رشته اقتصاد توریزم است تصریح کرد: صنایع دستی نیازمند حمایت است و هنرمندان باید از سوی دولت و نهادها و تشکل ها مورد حمایت قرار بگیرند. این بانوی موفق افزود: با عنوان “گلیم کده” کارم را شروع کردم و در حال حاضر محصولات صنایع دستی و دست بافته ها را از استان های مختلف از جمله آذربایجان، کردستان، خراسان و استان های مختلف جنوبی و … در طرح و پلن صنایع دستی خود به فروش می رسانیم. گفتنی است غرفه‌های استان همدان شامل ۹۶ غرفه از همدان، ۶۱ غرفه از شهرهای ملایر، تویسرکان، بهار و لالجین، نهاوند، اسدآباد، کبودراهنگ، رزن و درگزین حضور دارند.

ارسال نظرات