ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۸۲۵۶۶
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها با مشکل کارگر مواجه هستیم، گفت: در این مدت بالاترین اشتغال صنعتی کشور را تجربه کردیم و آذربایجان شرقی به نرخ بیکاری 7.7 درصد رسید که این موضوع بی‌نظیر بود.
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

به گزارش بازارکار، محمد مهدی برادران در همایش روز صنعت و معدن افزود: در خصوص ایجاد گشایش های اقتصادی سیاست‌های جدید دکتر علی آبادی وزیر صمت در قالب برنامه و انتظاراتی که مردم از ما دارند احصا شده و وزارت صمت این موارد را دنبال می‌کند.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی سال گذشته از لحاظ تعداد پروانه‌های صادر شده رتبه نخست را در اختیار دارد، گفت: با وجود تمام مشکلات، فعالان بخش خصوصی همواره کارآفرینی می‌کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تعامل بین دولت و بخش خصوصی باید تقویت شود چرا که این موارد بستر‌ساز تحول است.

برادران افزود: در طول هشت سال گذشته تا سال 1399 رشد اقتصادی صنعت 1.6 درصد و رشد تولید در بخش‌های مختلف نزدیک به صفر بود این در حالی است که در سال 1400 بخش صنعت به 3.3 درصد رشد پیدا کرد و سال گذشته نیز با همت فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان با وجود تمام مشکلات فعل خواستن صرف شد و این میزان به 9.5 درصد رسید.

وی اضافه کرد: با ثبت 53 میلیارد صادرات غیرنفتی رکورد صادرات در سال گذشته شکسته شد البته تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی را باید طی کنیم در این حوزه کارهای نشده بسیاری وجود دارد و مردم و رهبر معظم انقلاب از تک تک مسئولان انتظار دارند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تبریز شهر اولین‌ها، شهر افتخار آفرینی‌ها، شهر شهریار و شهر باکری است، گفت: تبریز ظرفیت بسیاری در حوزه‌های مختلف صنعتی دارد و مردم ایران قبول دارند تبریز از گذشته پرچمدار بوده و اکنون نیز پرچمدار است.

برادران اظهار کرد: اولویت دولت حمایت از بخش خصوصی است که البته در این راه باید گشایش‌های بسیاری را ایجاد کنیم در این زمینه سیاست‌های جدید دکتر علی آبادی وزیر صمت در قالب برنامه و انتظاراتی که مردم از ما دارند احصا شده و وزارت صمت این موارد را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت بهره مندی از بسترهای ایجاد شده در گشایش های حوزه دیپلماسی برای افزایش صادرات گفت: باید از فرصت‌هایی ایجاد شده به خوبی استفاده کنیم و با تولید با کیفیت و رقابت پذیر سهم مناسبی در حوزه صادرات داشته باشیم.

برادران با اشاره به انتصاب سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: جناب آقای عظمائی جزو مدیران شناخته شده و خوشنام است امیدواریم با این انتصاب، صنعت استان بیش از گذشته رشد کند و با همت فعالان اقتصادی بخش خصوصی، آذربایجان شرقی روزهای بهتری در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت را داشته باشد.

تقویت صنعت چرم و کفش در کنار افزایش کیفیت نیازمند بازاریابی است

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه تبریز در حوزه چرم و کفش در کشور، گفت: علاوه بر افزایش کیفیت تولید در این حوزه باید به بازاریابی نیز توجه بیشتری کرد.

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا، محمدمهدی برادران همچنین در هفتمین همایش چرم و کفش تبریز با اشاره به آمادگی وزارت صمت برای حمایت از این صنعت، افزود: این وزارتخانه آماده حمایت از فعالان این صنعت برای برگزاری نمایشگاه های مختلف و دوره های آموزشی برای ارتقای سطح مهارت و تخصص فعالان این حوزه است.

وی همچنین با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای کمک به نوسازی ماشین آلات و تجهیزات کارخانه های چرم و کفش، اظهار کرد: برگزاری همایش ها و نمایشگاه های مختلف و برند سازی در این حوزه نقش بسزایی در معرفی تولیدات این صنعت به بازارهای خارجی ایفا می کند.

برادران، با اشاره به جایگاه تبریز در حوزه چرم و کفش در کشور، ادامه داد: نباید به جایگاه خود اکتفا کرد بلکه باید با ایجاد رقابت درون کشوری در جهت توسعه و گسترش این صنعت و ارتقای کیفیت تولیدات آن تلاش کرد.

ارسال نظرات