ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۸۵۶۸۵
رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: سرمایه گذاران بزرگ آذربایجان شرقی به دیگر استان ها مهاجرت کرده اند و باید دلایل این موضوع واکاوی و بررسی شود.
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری مهر، یونس ژائله در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه اصلی اتاق‌های بازرگانی تولید ثروت در جامعه است، با تولید ثروت در جامعه رفاه بیشتر شده و مردم ثروتمند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه بدگویی‌ها و بی اخلاقی‌ها باعث فرار سرمایه از استان می‌شود، گفت: سرمایه گذاران بزرگ تهران، تبریزی هستند که نشان می‌دهد ما نتوانستیم آنها را حفظ کنیم.

ژائله با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تبریز در دیگر مناطق کشور وجود ندارد، افزود: باید از این پتانسیل‌ها استفاده کرد.

ژائله، ادامه داد: جامعه آذربایجان باید به جای بزرگنمایی ۱۰ درصد نقاط ضعف سرمایه‌های استانی شایسته است بر ۹۰ درصد نقاط قوت آنان تمرکز کرده و از آنان حمایت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه تأمین نیروی انسانی ماهر در بنگاه‌ها و کارگر ساده به یک چالش بزرگ تبدیل شده، گفت: برخی خطوط تولیدی با سرمایه‌گذاری میلیاردی این منطقه به دلیل عدم تأمین نیروی کارگری خوابیده و تعطیل است در حالی که مشکل فروش و هزینه‌ای ندارند.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی با کمبود جدی نیروی کار مواجه است، افزود: در درب ورودی اکثر کارخانه‌های در شهرستان شبستر و شهرک سلیمی بنر استخدام کارگر نصب شده است.

ژائله گفت: بخش‌های مختلف استان به شدت نیاز به نیروی کارگری داشته و برای جبران این کمبود به سمت جذب بانوان به عنوان نیروی کار ساده روی آورده اند.

وی عمده علت کمبود نیروی کارگری و متخصص در استان را مهاجرت این افراد به کشورهای منطقه از جمله عراق و پاکستان برای انجام کار و دریافت دستمزد دلاری اعلام و اظهار کرد: اکنون بخش‌های مختلف اقتصادی استان با این مشکل دست به گریبان هستند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: برخی افراد دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی نیز به علت عدم تطبیق رشته تحصیلی آنان با فعالیت‌های تولیدی استان، رغبتی برای انجام کار کارگری نشان نمی‌دهند و در نتیجه به عنوان نیروی بیکار جامعه به دنبال شغل و کار مناسب خود هستند.

ژائله، ادامه داد: هم اکنون مقابل بیشتر واحدهای تولیدی و کارخانجات استان بنرهای جذب نیرو نصب شده و واحدهای تولیدی روزانه ۵۰ تا ۶۰ متقاضی را برای مصاحبه و جذب نیرو دعوت می‌کنند.

ارسال نظرات