السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۸۹۷۱۰

گردشگری یکی از اولویت‌های توسعه متوازن و پایدار در مسیر ایجاد اشتغال و کارآفرینی/ تمرکز بر سرمایه‌گذاری سبز و هدفمند در این حوزه

معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی بابیان اینکه گردشگری می‌تواند یکی از اولویت‌های توسعه متوازن و پایدار در مسیر ایجاد اشتغال و کارآفرینی و درآمد ارزی و رفع محرومیت در مناطق مختلف و به‌ویژه مناطق کمتر شناخته‌شده و کمتر توسعه‌یافته در کشور باشد گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش‌های متنوع گردشگری و اهتمام جدی در این حوزه می‌توان به تحقق شعار سال سازمان جهانی گردشگری یعنی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز عمل کرد.
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی بابیان اینکه گردشگری می‌تواند یکی از اولویت‌های توسعه متوازن و پایدار در مسیر ایجاد اشتغال و کارآفرینی و درآمد ارزی و رفع محرومیت در مناطق مختلف و به‌ویژه مناطق کمتر شناخته‌شده و کمتر توسعه‌یافته در کشور باشد گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش‌های متنوع گردشگری و اهتمام جدی در این حوزه می‌توان به تحقق شعار سال سازمان جهانی گردشگری یعنی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز عمل کرد. گردشگری یکی از اولویت‌های توسعه متوازن و پایدار در مسیر ایجاد اشتغال و کارآفرینی/ تمرکز بر سرمایه‌گذاری سبز و هدفمند در این حوزه به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر منوچهر جهانیان معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی و رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گردشگری به مناسبت ۲۷ سپتامبر۲۰۲۳ مصادف با پنجم مهرماه ۱۴۰۲ روز جهانی گردشگری گفت: انتخاب شعار گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز از سوی سازمان جهانی گردشگری درواقع تاکید و تمرکز بر سرمایه‌گذاری هدفمندتر در سه حوزه افراد؛ سیاره زمین و رفاه اجتماعی است. وی ادامه داد: گردشگری در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اثرگذار بوده و تأثیر آن بر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در کشور‌های مختلف جهان، جامعه‌محور بودن و تأثیر آن بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی و توانمندسازی جوامع میزبان و محلی به‌واسطه بهره‌مندی از توسعه فعالیت‌های گردشگری؛ به‌ویژه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مقاصد برای جوامع میزبان و محلی را می‌توان از عوامل مؤثر بر سرمایه‌گذاری با نگاه حفاظت و صیانت از خرده‌فرهنگ‌ها و محیط فرهنگی و محیط‌زیست و همچنین محیط انسانی با نگاه اجتماع‌محور بودن آن حکایت دارد. معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی بابیان اینکه با نگاهی به کسب‌وکارهای گردشگری، ایجاد مشاغل در حوزه گردشگری در مناطق مختلف جهان و مقایسه آن با سایر مشاغل، تأثیر گردشگری بر تحول و پیشرفت جوامع میزبان و محلی را نسبت به سایر مشاغل و به‌ویژه در مناطق طبیعی و روستایی و در جهت رفاه اجتماعی و توانمندسازی ساکنین بومی و محلی و فراهم آوردن زمینه‌های اشتغال فصلی به‌واسطه ورود گردشگران در مسیر اشتغال مولد و پایدار برای کاهش بیکاری و عدم مهاجرت ساکنین محلی که حافظان فرهنگ‌عامه و تاریخ شفاهی مناطق روستایی و نگهبان محیط طبیعی و مناظر دیدنی و زیبا هستند را به دنبال خواهد داشت عنوان کرد: امروزه گردشگری یکی از محور‌های مهم و تأثیرگذار توسعه در مناطق مختلف جهان محسوب می‌شود و از اولویت‌ دولت‌ها برای رونق کسب‌وکارهای پایدار و محور کلیدی اشتغال و کارآفرینی در جهت درآمد ارزی و رونق اقتصادی در مناطق مختلف و ازجمله در مقاصد جدید و نوظهور است. رئیس کانون هماهنگی دانش،صنعت و بازار گردشگری با اشاره به اینکه با تشکیل " وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی" در مرداد ۱۳۹۸ به‌عنوان متولی امر توسعه گردشگری، انتظار این بود که دولت توجه خاصی به توسعه فعالیت‌های گردشگری به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر شناخته‌شده با ایجاد زیرساخت‌ها و تعیین اهداف و استراتژی‌های مشخص معطوف کند ادامه داد: لازمه موفقیت در اهداف و چشم‌انداز موردنظر تبدیل منابع گردشگری به محصول و در کنار آن برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری سبز با نگاه جامع و هدفمند برای جذب گردشگران و تسهیلات موردنیاز آنان و در کنار آن معرفی توانمندی‌های گردشگری، بازاریابی نوین و تعامل با بازارهای جدید و نوظهور در حوزه گردشگری، به‌ویژه کشور‌های بازار هدف با اتکاء به منابع درونی و به‌کارگیری منابع انسانی متعهد، متخصص و مسئولیت‌پذیر و نیز همراهی و مسئولیت‌پذیری بخش خصوصی و نقش‌پذیری آنان در حوزه‌های متنوع گردشگری است که بایستی از سوی دولت و وزارتخانه متبوع موردتوجه جدی قرار گیرد. دکتر جهانیان بابیان اینکه گردشگری ایران بااین‌همه ظرفیت، پتانسیل‌ها و جاذبه‌ها و منابع انسانی مجرب، در بخش گردشگری با استراتژی مشخص و برنامه‌ریزی مدون و جامع و هدفمند می‌تواند به جایگاه شایسته دست یابد افزود: این امر مستلزم عزم ملی و جدی و به‌کارگیری منابع انسانی آموزش‌دیده، مجرب و داشتن برنامه‌ریزی مطلوب و مناسب است. وی بابیان اینکه گردشگری می‌تواند یکی از اولویت‌های توسعه متوازن و پایدار در مسیر ایجاد اشتغال و کارآفرینی و درآمد ارزی و رفع محرومیت در مناطق مختلف و به‌ویژه مناطق کمتر شناخته‌شده و کمتر توسعه‌یافته در کشور باشد گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش‌های متنوع گردشگری و اهتمام جدی در این حوزه می‌توان به تحقق شعار سال سازمان جهانی گردشگری یعنی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز عمل کرد.

ارسال نظرات