ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۹۱۲۹۴
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

 مهندس عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز در نشست مشترک با مدیر کل صدا و سیمای استان البرز طرح راه اندازی مرکز مشترک نوآوری رسانه با همکاری پارک علم و فناوری البرز و صدا و سیما استان در کرج را مطرح کرد. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مهندس عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز در نشست مشترک با مدیر کل صدا و سیمای استان البرز طرح راه اندازی مرکز مشترک نوآوری رسانه با همکاری پارک علم و فناوری البرز و صدا و سیما استان در کرج را مطرح کرد که با استقبال مدیر کل صدا و سیما استان البرز مواجه شد. بر اساس این گزارش دکتر رضا فرخ نژاد در بازدید از پارک علم و فناوری البرز که با همراهی مهندس عباسی رییس پارک صورت گرفت، با اشاره به لزوم توجه رسانه‌ای به موضوعات علمی و صنعتی بر توسعه همکاری های رسانه ای به ویژه در زمینه ساخت مستندهای علمی و فناوری از موفقیت شرکت های دانش بنیان و فناور تاکید شد. مهندس عباسی در این بازدید با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در بخش های مختلف مجتمع تحقیقاتی و پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: استان البرز رتبه چهارم را در زمینه شرکت های دانش بنیان دارد و نیز همه توان خود را برای توسعه شرکت‌های خلاق استان داشته ایم و توانسته ایم رتبه استان را در زمینه صنایع خلاق از ۸ به ۶ ارتقاء دهیم. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز تخصصی و سه پژوهشکده و مجموعه ها و شرکت های توانمند در این پارک و مجتمع فعال هستند، اظهار داشت: حداقل انتظار ما این است که بودجه این پارک به اندازه بودجه پارک هایی که در ابتدای تاسیس و راه اندازی هستند برسد چرا که مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز با توجه به تلاش های صورت گرفته حرف های بسیاری برای گفتن دارد. عباسی با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی کشور (وینوا) در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی وهمجوار پارک علم و فناوری البرز جهاد دانشگاهی، گفت: این ساختمان با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال و در مساحت ۷۰۰۰ هزار متری به بهره برداری رسیده است. وی خاطرنشان کرد: این مرکز با سرمایه گذاری و همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان البرز ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش پارک علم و فناوری البرز در چهار طبقه بنا شده است. در این ساختمان ۱۱ شتابدهنده تخصصی در ۱۱ حوزه اصلی و مورد نیاز صنایع استان البرز مثل کشاورزی، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات، صنعت و ... مستقر می شوند. گفتنی است مدیر کل صدا و سیمای استان البرز و هیات همراه از اتاق استودیو جهت برنامه های آموزش و توانمندسازی پارک بازدید کردند.
ساخت برنامه های مستند از دستاورد های علم و فناوری و احیای واحد های تولیدی
مدیر کل صدا و سیما نیز در بازدید از پارک علم و فناوری البرز با اشاره به آمادگی این سازمان برای همکاری علمی و رسانه ای با نهادهای دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان از لزوم توجه به بعد رسانه ای دستاوردهای علمی تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز دکتر رضا فرخ نژاد در بازدید از پارک علم و فناوری البرز که با همراهی مهندس عباسی رییس پارک صورت گرفت، با اشاره به لزوم توجه رسانه‌ای به موضوعات علمی و صنعتی اظهار کرد: یکی از پیشنهادات من در پروسه احیای کارخانه‌ها این است که مستندسازان نیز در جریان این موضوع قرار داشته باشند و لحظه به لحظه این فرایند را ثبت کنند. این نوع مستندها قطعا برنامه‌های جذابی خواهند بود و منجر به الگوسازی برای دیگر موارد مشابه خواهند شد.
مدیر کل صدا و سیما استان البرز با اشاره به اهمیت همگانی کردن علم ادامه داد: پیشنهاد بعدی من این است که برنامه‌هایی به منظور همگانی سازی علم ساخته شود، این حرکت نه تنها به ساده سازی مفاهیم علمی کمک می‌کند بلکه می‌تواند دستاوردهای انقلاب اسلامی را نیز به نمایش بگذارد. همچنین بازخورد دانشجویان و دانش آموزان در این زمینه نیز ثبت شده و به نمایش درخواهدآمد. بدون شک قشر دانشجو و دانش آموز ما با دیدن این دستاوردها شگفت زده خواهند شد. فرخ‌نژاد با تاکید بر لزوم توجه به اشتیاق علمی مردم تصریح کرد: در راستای همین مهم باید برنامه‌هایی نیز با تمرکز بر سوالات و پاسخ‌های مردم ساخته شود. این کار می‌تواند منجر به جنب و جوش علمی و افزایش اشتیاق نسبت به علم و فناوری شود. وی بر حمایت رسانه ای از دستاورد های دانش بنیان و فناور استان به ویژه پارک علم و فناوری البرز تاکید کرد و گفت: همچنین اگر شرکت‌های دانش‌بنیان مطالبات رسانه ای دارند می‌توانند به ما منتقل کنند. رسانه ای شدن مطالبات می تواند به تسهیل روند حل شدن مشکلات آن‌ها کمک کند. وی اضافه کرد: صدا و سیما همچنین پذیرای ایده‌های جذاب علمی برای ساختن برنامه‌های جالب علمی است و آماده است تا پیشنهادات و ایده‌های صاحبان علم را دریافت کند. همچنین اگر نیاز است تا در فرمت فعلی برنامه‌ها نیز تغییری ایجاد شود ما پذیرای آن هستیم. صدا و سیما رویدادهای علمی را نیز پوشش می‌دهد و در این زمینه نیز پای کار است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
وزیرکار دولت چهاردهم ازنظرشما چه ویژگی شاخصی باید داشته باشد؟

آگهی استخدام

مطالب بیشتر