ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۹۲۲۵۰
سی و نهمین نشست خبرگی عصر با حضور مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا برگزار شد.
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
سلسله نشست‌های خبرگی توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، چهارشنبه آخر هر ماه با محوریت تبادل اندیشه و تجارب موفق در کسب و کار برگزار می‌شود.
سی و نهمین نشست خبرگی میزبان دکتر حسین بیگ محمدزاده، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا بود.
به گزارش بازارکار، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا درخصوص شروع فعالیت این مجموعه گفت: 20 سالم بود که وارد کار تولید مربا شدم. حدود سال 71-1370 محصولات مربا که در کشور تولید می‌شدند، بسته‌بندی سنتی و ضعیفی داشتند. به واسطه (شور) جوانی و ذوقی که در کار داشتم، روی بسته‌بندی این محصول کار کردم و برخلاف محصولات موجود در بازار آن زمان، محصولی با بسته‌بندی شکیل، استاندارد و با ظاهر مناسب به بازار عرضه کردیم. همین موضوع باعث شد که فروش کارخانه با افزایش قابل توجهی مواجه شود و با شرکت در چند نمایشگاه نیز، چند مشتری خارجی پیدا کردیم.
بیگ محمدزاده افزود: بحث دیزاین و بسته‌بندی و ورود فناوری‌های جدید را در حوزه تولید مربا و مارمالاد با جدیت پیگیری کردیم و در نتیجه استفاده از فناوری‌های روز دنیا و سرمایه‌گذاری مناسب، نتیجه بسیار خوبی حاصل شد و ظرف سه سال، به صادراتی خوبی دست پیدا کردیم. به نوعی عامل تحول در بخش تولید مربا در کشور بودیم و عمده تولیدکنندگان مربا در کشور با دیدن فعالیت‌های شرکت ما، به سمت بسته‌بندی‌های مناسب این محصول حرکت کردند و می‌توان گفت که درحال حاضر، زیباترین بسته‌بندی‌ها در همه برندها، مربوط به بسته‌بندی‌های مربا و مارمالاد است.مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا درخصوص چالش‌های فرآیند تولید محصول در کشور گفت: معتقدم که با وجود چالش‌های موجود در مسیر تولید، یک نکته مثبت هم در این زمینه مطرح است و آن هم این است که اینگونه چالش‌ها، زمینه‌ساز تلاش بیشتر و کسب موفقیت است.
وی با اشاره به سرعت بالای توسعه فناوری‌های جدید در جهان تأکید کرد: سرعت رشد فناوری‌ها بسیار زیاد شده است که باعث ایجاد تغییرات زیادی در کسب و کارها شده‌اند. بازارهای امروز بسیار چابک هستند و شرکتی در بازار موفق‌تر عمل می‌کند که بتواند خود را با این سرعت بالای تغییرات وفق دهد. در تیم‌سازی هم باید به این موضوع دقت و افرادی را جذب کنیم که پذیرای این تغییرات سریع باشند.
بیگ محمدزاده خاطرنشان کرد: معتقدم مهم‌ترین موضوع در بحث تیم‌سازی و جذب نیرو، موضوع نگرش است. افراد باید دارای نگرش سالم و موجهی باشند. مهارت موضوعی است که از طریق آموزش، قابل فراگرفتن است، اما نگرش از اهمیت بالاتری برخوردار است و کارشناسان دنیا هم روی این موضوع تأکید می‌کنند.
وی افزود: عمده نیروهای فعال در مجموعه ما، جوانان هستند. باید زبان آنها را به درستی بفهمیم؛ هیجان و حس خوب آنها از موفقیت در کار را درک کنیم. از ظرفیت بالای جوانان استفاده کرده و به آنها میدان بدهیم؛ همانطور که روزی به خود من میدان داده شد تا در این کار وارد شوم و فعالیت کنم.مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا، سخت‌کوشی را عامل بسیار مهمی برای موفقیت یک کسب و کار عنوان کرد و گفت: در 20 سال ابتدای کارم، روزی 18-17 ساعت کار می‌کردم. وقتی تلاش زیاد شود، مهارت هم بالا می‌رود. وقتی قصد دارید که کسب و کار جدید را آغاز کنید، باید تمام جنبه‌های آن کار را به دقت بررسی کنید و کارها را به صورت ذهنی پیش نبرید. معتقدم، کار باید مهندسی‌شده پیش برود؛ به همه ابعاد کار ورود پیدا کنید، داده جمع‌آوری و آنها را به دقت تحلیل کنید. وقت‌گذاشتن و عجول نبودن، سخت‌کوشی، بی‌حاشیه بودن کمک می‌کند تا نتیجه خوبی بگیرید.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
وزیرکار دولت چهاردهم ازنظرشما چه ویژگی شاخصی باید داشته باشد؟

آگهی استخدام

مطالب بیشتر