ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۹۳۳۷۳
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

در نشست با فعالان اقتصادی، مطرح شد: بازار کار تشنه نیروی انسانی ماهر و کاربلد می باشد.

در نشست با فعالان اقتصادی، مطرح شد: بازار کار، تشنه نیروی انسانی ماهر و کاربلد می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ «علی حسین شهریور» در این نشست با تأکید بر هم‌افزایی و بهره گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی و خدماتی در ارائه ی آموزش های مهارتی، گفت: بیش از 640 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و حدود 30 هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد از ظرفیت های مهارتی آموزی در این سازمان می باشد که در آن به ارائه آموزش های غیررسمی مهارتی در بیش از 6500 استاندارد آموزشی، با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر (آموزش جویندگان کار فاقد مهارت)، ارتقای مهارت نیروی کار شاغل، ایجاد و توسعه کارآفرینی، افزایش خوداشتغالی، ایجاد مهارت های پیش از اشتغال به منظور کاهش دورۀ جست‌و‌جوی شغلی و تقویت کسب شغل و ... پرداخته می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به آمار مجمع جهانی اقتصاد در سال ٢٠٣٣، گفت: بیش 4 میلیون واحد صنفی درکشور وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و 400 واحد، توانایی فعالیت در طرح آموزش در محیط کار واقعی یا همان استاد شاگردی نوین را دارند و تاکنون 10 درصد از این بنگاه های اقتصادی در این طرح وارد شده اند و پیش بینی سازمان افزایش 30 درصدی تا پایان سال می باشد.

شهریور، بهترین نوع آموزش را آموزش در محیط کار واقعی خواند و اظهار داشت: تجربه و مطالعات نشان می‌دهد که بهترین شیوه آموزش، آموزش در محیط واقعی کار است و 30 درصد از آموزش های مهارتی ارائه شده از طریق این سازمان به صورت تئوری و ۷۰ درصد آموزش ها به صورت عملی است و افراد در آموزش محیط واقعی کار به واحدهای کارگاهی معرفی شده و تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرد.

علی‌حسین شهریور، با بیان اینکه 1446 استاندارد دانش بنیان از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین شده است و این مهم در راستای جدی گرفته شدن مهارت‌های دانش بنیان می باشد، عنوان کرد: برای مشاغل آینده و آینده مشاغل با توجه به تحولات اساسی تکنولوژی در عرصه جهانی مانند تکنولوژی های برافکن، IOT، بیگ دیتا، ربات های خودکار و ... باید جوانان را به مهارت مجهز کنیم.

 *سنجش مهارت 5 هزار و 300 نفر به صورت روزانه

وی با اشاره به سنجش مهارت 5 هزار و 300 نفر به صورت روزانه در 19 گروه، افزود: بر اساس ماده 110 قانون کار جمهوری اسلامی ایران بنگاه های اقتصادی ملزم به بکارگیری نیروی انسانی دارای گواهینامه مهارت و ارتقاء مهارت کارگران در حین کار می باشند ولیکن این قانون با همراهی و همکاری بنگاه های اقتصادی قابلیت اجرایی دارد. * اهمیت نقش مشارکت خیرین در گسترش آموزش‌های مهارتی معاون سنجش مهارت، با اشاره به اهمیت نقش مشارکت خیرین در گسترش آموزش‌های مهارتی، عنوان کرد: خیرین نیک اندیش می توانند با استفاده از ظرفیت قانون کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و استفاده از روش‌های بدیعی مانند نذر مهارت رویکرد نوینی در عرصه کار خیر پدیدآورند.

*تقاضامحوری شدن آموزش های مهارتی معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان اعلام داشت: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث تدوین استانداردها از آموزش شغلی به سمت تقاضا محور کردن آموزش و استانداردهای شایستگی سوق یافته و با مشارکت شرکای دولتی و غیردولتی به ویژه صنایع و صنوف، استانداردهای شایستگی را بر اساس نیاز واقعی بازار کار تدوین کرده است که این اقدام‌خیر آنها، جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی هم قرار می‌گیرد.

نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم به گسترش آموزش های مهارتی*

شهریور با بیان اینکه نگاه ویژه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولت سیزدهم به گسترش آموزش های مهارتی در تحقق شعار سال می باشد، تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای آمادگی خود را در جهت همکاری با فعالان بنگاه های اقتصادی در راستای خوشبختی و سعادت مندی جوانان و خدمتگزاری به مردم اعلام می کند

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
وزیرکار دولت چهاردهم ازنظرشما چه ویژگی شاخصی باید داشته باشد؟

آگهی استخدام

مطالب بیشتر