بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۹۳۴۰۴
مدیر دفتر توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: حمایت‌هایی در راستای توانمندکردن دانش بنیان‌ها در صادرات در نظر گرفته شده و آیین نامه جدید حمایتی تا ۱۰روز آینده ابلاغ می‌شود.
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

سید مجتبی قدمگاهی ضمن بیان این مطلب، با بیان اینکه خود شرکت‌ها باید برای برندینگ، مارکتینگ، توسعه بازار صادراتی و … هزینه کنند، گفت: دفتر توسعه کسب و کار بین الملل هم در این راستا حمایت‌هایی را برای شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور در نظر گرفته است که طی آئین‌نامه‌هایی با بندهای مختلف که به صورت تخصصی تدوین شده اند، ارائه می‌شوند. وی تصریح کرد: به تازگی این آئین نامه‌ها ویرایش و اصلاح شده به طوری که اعداد حمایتی بیشتر و برای شرکت‌ها جذابیت بیشتری داشته باشد. این آئین نامه طی ۱۰ روز آینده ابلاغ می‌شود. تمام این حمایت‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند که در ابتدای مسیر صادرات و ورود به بازار با مشکلات کمتری مواجه شوند. مدیر دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی خاطرنشان کرد: از جمله این خدمات، ارسال نمونه محصول، حمایت از حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، بازاریابی، مشاوره، تحقیقات بازار، اخذ گواهینامه‌ها و استانداردها، انباداری در کشور مقصد و …است. یکی دیگر از حمایت‌های مهم مربوط به بحث تأمین مالی برای شرکت‌هاست. منظور از تأمین مالی فقط اعطای وام نیست و درصدد هستیم در ضمانت‌های وام و کل فرآیند تأمین مالی کمک کننده باشیم. وی با بیان اینکه برند مشترک برای صادرات یکی از روش‌های تثبیت یک محصول در بازار و حضور قدرتمند شرکت‌ها در بازار هدف است، افزود: مسلم است که حضور شرکت‌ها به صورت مستقل، نتیجه چشم‌گیری در بر ندارد چرا که در میان دیگر رقبا که سالهاست در حال صادرات هستند، نمی‌توان به راحتی فعالیت کرد. حتی به اذعان مدیران شرکت‌های بزرگ ایرانی، این شرکت‌ها در سطح بین الملل، کوچک محسوب می‌شوند. راه حل ما برای این مساله، ایجاد کنسرسیوم، تعاونی، شرکت مشترک و … است که با به هم پیوستن شرکت‌ها، یک برند مشترک برای فروش ایجاد شود. وی تصریح کرد: فروش محصولات در یک سبد واحد و با هم افزایی توان شرکت‌ها می‌تواند در میزان فروش آنها اثر چشم‌گیری داشته باشد. در حال حاضر ما ۳۰ کارگزار بین المللی در کشورهای مختلف برای تسهیل امور صادراتی شرکت‌ها داریم. این کارگزاران شبکه‌ها و کانال‌هایی دارند ولی در بسیاری از موارد به صورت سنتی فعالیت می‌کنند و تلاش می‌کنیم تا این کارگزاران را به سمت حوزه‌های دانش بنیان هدایت کنیم. به طوری که بتوانیم از شبکه‌های ارتباطی آنها به نفع شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم تعداد این کارگزاران و دفاتر تا پایان سال به ۶۰ عدد افزایش یابد. قدمگاهی خاطرنشان کرد: مزیت استفاده از این ظرفیت، برای شرکت‌ها در این است که به جای ورود به یک بازار ناشناخته بدون هیچ گونه شبکه، می‌توانند از تجربیات بعضاً ۳۰ و ۴۰ ساله کارگزاران در کشور هدف استفاده کنند. یک شرکت در بدو ورود به کشور هدف باید فقط یک سال برای شناخت خود، ثبت شرکت، بررسی رقبا، مطالعه بازار و … زمان و هزینه صرف کند. در حالی که همین امور در مراکز و دفاتر صادراتی یک هفته زمان نیاز دارد. به علاوه شما می‌توانید از یک تجربه ۳۰ ساله نیز بهره ببرید.

ارسال نظرات