ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۹۴۰۵۰
رویداد «هم‌تابازار» با مشارکت جهاد دانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می شود
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
به گزارش بازارکار، رویداد «هم‌تابازار» با مشارکت جهاد دانشگاهی  و 14 وزارتخانه و همکاری موثر بخش خصوص در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می شود سید مهرداد حسینی زید آبادی با اشاره به اینکه هدف اصلی «هم تا بازار» تجاری سازی محصولات دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی است گفت: با توجه به اهمیت هوش مصنوعی و نیز تاکید رهبر معظم انقلاب برای توجه و تمرکز بر علوم و فناوری جدید و دانش بنیان، رویداد «هم‌تابازار» با مشارکت جهاد دانشگاهی  و 14 وزارتخانه و همکاری موثر بخش خصوص 24 و 25 آبانماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می شود. مدیر عامل سیناپتک و رئیس ستاد برگزاری همتابازار، مهمترین اهداف و چشم انداز این رویداد را کاربردی سازی و تجاری سازی محصولات دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی اعلام کرد و گفت: این رویداد با حضور رئیس جهاد دانشگاهی و نمایندگان 12 وزارتخانه از جمله رویداد «هم‌تابازار» و هم‌اندیشی هوش‌ مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک - تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های امور خارجه، کشور، تعاون و کار، صمت، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عتف، بانک مرکزی،  و با همکاری و مشارکت  سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی 24 و 25 آبانماه جاری در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه نامه نگاری رئیس جهاد دانشگاهی با وزارتخانه های مختلف گفت: از 18 وزارتخانه که با آن ها نامه نگاری شده، 12 وزارتخانه برای همکاری در برگزاری "هم‌اندیشی هوش‌ مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک - تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» اعلام آمادگی و نماینده تام الاختیار معرفی کرده اند. مدیر عامل سیناپتک و رئیس ستاد برگزاری همتابازار تصریح کرد: شناسایی محصولات فناورانه در حوزه هوش مصنوعی و شناسایی محصولات دانش بنیان در این حوزه و ایجاد تعامل و توسعه بازار بین عرضه و تقاضای محصولات حوزه هوش مصنوعی از اهداف برگزاری این رویداد است. سید مهرداد حسینی زید آبادی بر حضور دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی و نیز انجمن های علمی و تخصصی فعال در حوزه هوش مصنوعی اشاره و تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم این رویداد توسعه آموزش و عدالت محوری آموزشی در حوزه هوش مصنوعی است؛ ما موفق شدیم تاکنون چهار نشست سیاستگذاری برای این رویداد با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی برگزار کردیم و امیدواریم در دو روز برگزاری هم اندیشی شاهد برگزاری خوب رویداد در راستای تجاری سازی ایده ها و شناسایی نیاز های فناورانه و توسعه بازار محصولات هوش مصنوعی در کشور باشیم. زیدآبادی با اشاره به زمان و مکان این رویداد بیان کرد: مطابق برنامه این رویداد از تاریخ ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد و محورهای این برنامه بر اساس مطالعات جهانی و تجربه شرکت‌های بزرگی مانند مکنزی و دیلویت در جهت کاربردی‌سازی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات استفاده خواهد شد. مهندس رضا زین ساز معاون سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی نیز با بیان اینکه بن مایه اصلی رویداد «هم‌تابازار» تجاری سازی است، تصریح کرد: نشست های علمی و کارگاهی مختلفی با نگاه  تجاری سازی در این رویداد پیش بینی شده است و ما امیدواریم بتوانیم بگوییم که در پایان این رویداد تعداد و میزان قرارداد قابل قبولی از سرمایه گذاری بین عرضه کنندگان و بخش تقاضا منعقد شده است.

معاون تجاری سازی و امور شرکت‌های، سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی در این نشست بیان کرد: این رویداد که در زمینه هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک برگزار می شود، هدفش شناسایی نیازهای حوزه فناورانه در این زمینه و بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات این حوزه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی در ادامه به معرفی جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد برخواسته از دل انقلاب است که در حال حاضر با بالغ بر 100 واحد سازمانی، 30 پژوهشکده، 3 پژوهشگاه، 3 خبرگزاری و 2 دانشگاه نقش مهمی در توسعه بخشی از اکوسیستم فناوری در کشور بازی می کند.

زین ساز بیان کرد: با تغییراتی که در حوزه فناوری در دنیا اتفاق افتاده، عمدتا می توان گفت این نهاد هم اتفاقات این حوزه را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد علمی و انقلابی بر کیفیت برگزاری این رویداد تاکید دارد گفت: موضوع هوش مصنوعی، مسأله جدیدی نیست، اما موضوع مهم جهش آن است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که در حوزه های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تغییرات بسیاری ایجاد کرده که باید در این رویداد به این حوزه  ها پرداخته شود. رضا زین ساز فندقی معاون تجاری‌سازی و امور شرکت‌ها و موسسات سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان  افزود: رویداد بزرگ و ارزشمند «هم‌تابازار» مقدمه‌ای است تا تمامی بازیگران و ذی نفعان در حوزه هوش مصنوعی دور هم جمع شده و در راستای رسیدن به اهداف در این رابطه به هم افزایی برسند. رویداد «هم‌تابازار» و « هم‌اندیشی هوش‌ مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک - تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان»   ۲۴ تا 25 آبان ماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود و این رویداد در دو بخش هم اندیشی و نیز سمینار به ارائه دستاوردهای سازمان ها، دستگاه ها و شرکت ها می پردازد تا امکان کاهش هزینه ها، توسعه بهره وری و توسعه بازار محصولات از طریق هوش مصنوعی فراهم آید.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
مهمترین اولویت دولت چهاردهم ازنظر شما چیست؟

آگهی استخدام

مطالب بیشتر