سخنان شنیدنی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک در نشست یک تجربه:
کد بانو ها و خانم های خانه کارشناسان کیفیت و تضمین کننده فروش ما هستند
تازه ها
داخلی سازی حداقل هرسال ۱۰ درصد از کالاها و خدمات راهبردی با بهرهگیری از ظرفیت شرکتها و مؤسسات دانشبنیان و جهاددانشگاهی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در ادامه بررسی قانون برنامه هفتم توسعه کشور، نمایندگان مجلس بند "د" ماده 99 را به شرح زیر به تصویب رساندند:
"در راستای رفع گلوگاههای فناورانه دستگاههای اجرایی و داخلیسازی اقلام راهبردی موضوع ماده (1) قانون جهش تولید دانشبنیان مصوب 31/2/1401 و اجرای طرحهای پیشران، دستگاههای اجرایی مکلفند با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری و با استفاده از ظرفیتهای صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر ظرفیتهای قانونی، اقدامات لازم جهت داخلیسازی حداقل هرسال ده درصد (10%) از کالاها و خدمات راهبردی موضوع ماده (1) قانون مذکور موردنیاز بخش خود را با بهرهگیری از ظرفیت شرکتها و مؤسسات دانشبنیان و جهاددانشگاهی در صورت احراز توانمندی این شرکتها و مؤسسات در تأمین کالا و خدمات موصوف توسط وزارتخانه ذیربط، به عملآورند.
آئیننامه اجرائی این بند مشتمل بر چگونگی احراز اقلام راهبردی و توانایی شرکتها و مؤسسات مذکور، ظرف سهماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری با همکاری سازمان تهیه میشود و بهتصویب هیأت وزیران میرسد."
گفتنی است در ماده ۱ قانون جهش تولید دانشبنیان آمده است که؛ کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ موظفند:
الف ـ سالانه فهرست اقلام راهبردی خود و نیز تواناییهای فناورانه داخلی و خلأهای موجود کشور و برآورد ارزش و زنجیرههای تأمین هرکدام را با تعیین اولویتها به شورای راهبری فناوریها و تولیدات دانشبنیان موضوع ماده (۲) قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانشبنیان و تجاریسازی نوآوریها و اختراعات مصوب ۱۳۸۹/۸/۵ با اصلاحات بعدی ارائه دهند. رعایت الزامات زیر در این راستا ضروری است:
۱ـ تعیین اقلام با ارزبری بالای یکمیلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) دلار
۲ـ تعیین موارد آسیبزای تأمین این محصولات از خارج در شرایط تحریم و غیر آن
۳ـ پیشبینی تناسب واردات این محصولات با روند تحولات کشور در حوزه فناوری
۴ـ تناسب با ظرفیت بازار داخلی و صادراتی
۵ ـ میزان حساسیت و نقش محصول در حوزه امنیت غذایی، دفاعی، سلامت، صنعت و امنیت کشور
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترنظرسنجی
هوش مصنوعی چه تاثیری برتحولات بازارکار و کسب وکارها خواهد داشت؟
آگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات