ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۲۳۸
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تربیت نیروی ماهر در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی تاکید و آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جهت توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌ها را اعلام کرد.
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

مهرداد عظیمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به امضای تفاهم نامه با معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار متعهد شدیم که آموزش‌ها را به سمت اشتغال هدایت کنیم و به ارائه آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال بپردازیم تا سهمی از آمار اشتغال را بر عهده بگیریم.

وی افزود: در همین راستا تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه امسال تعداد نفرات ثبت شده منجر به اشتغال ۲۶ هزار و ۵۵۴ نفر، تعداد نفرات در حال گذراندن دوره مهارتی ۳۰ هزار و ۲۲۵ نفر، تعداد ثبت شدگان در سامانه جست و جوی شغل که در انتظار اشتغال هستند، ۸۵۴ نفر و تعداد نفرات ثبت شده در سامانه جست و جوی شغل ۵۷ هزار و ۶۳۳ نفر بوده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از افتتاح ۸۷۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، ۷۳ مرکز آموزش جوار کارگاهی، ۷ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاهی و ۶ کارگاه آموزش محیط کار واقعی به عنوان پروژه‌های بخش غیر دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای نام برد که به مناسبت دهه فجر به مرحله بهره برداری رسیده اند.

به گفته عظیمی با افتتاح پروژه‌های غیردولتی دستکم برای ۲۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد و ۳۸ هزار نفر دوره آموزشی در سال به ظرفیت‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای در این بخش افزوده می‌شود.

وی در پایان بر لزوم تربیت نیروی ماهر در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی تاکید و آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جهت توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌ها را اعلام کرد.

ندا خسرو شاهی

ارسال نظرات