بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۳۲۴
رئیس اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: آذربایجان شرقی با کمبود نیروی کار متخصص و ساده مواجه است که آگهی‌های استخدام موجود در سطح تبریز حاکی از این موضوع است.
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴

یونس ژائله، شنبه، ۱۹ اسفندماه، در نشست خبری گفت: در جامعه امروزی با وجود مسائل کلان، معیشت مردم رضایت بخش نیست و جامعه دچار مشکلات مالی شدیدی شده که راه برون رفت از این مشکل، تولید ثروت است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تبریز در مسائل اقتصادی، محور است، افزود: تولید ثروت در کشور با مشکل مواجه شده که جامعه را با تنش روبه‌رو کرده‌ است.
وی ادامه داد: جامعه ایران به همت مردم می‌تواند به پا خیزد و با تولید ثروت بحران‌های اقتصادی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی است را حل کند، چرا که وجود مشکلات در تأمین مواد غذایی، دارویی و ... دشمنی علنی این کشورها را آشکار می‌کند.
ژائله اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور، عدم شناخت و باور به توانایی و پتانسیل دو بخش دولتی و خصوصی نسبت به یکدیگر است.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکلات اقتصادی استان با مدیریت صحیح معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی حل می‌شود، گفت: بقیه مشکلات به مسائل کلان جامعه برمی‌گردد.
وی از افزایش ۱۰ درصدی صدور و تمدید کارت بازرگانی خبر داد و به آمار صدور و تمدید کارت بازرگانی اتاق تبریز در ۱۱ماهه‌ی سال‌جاری اشاره کرد و افزود: ۱۵۴۵ فقره کارت بازرگانی(حقیقی و حقوقی) و ۲۵۵ فقره کارت عضویت در اتاق استان صدور و تمدید شده‌ است.
وی با بیان اینکه افزایش صادرات به دو کشور ارمنستان و روسیه در سایه‌ی اعزام هئیت تجاری صورت گرفته‌است، افزود: صادرات استان بعد از اعزام به ارمنستان در ۹ ماهه‌ی سال‌جاری ۱۶۰میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته ۲۸درصد افزایش پیدا کرده‌ است.
ژائله گفت: صادرات استان بعد از اعزام به روسیه از مرداد تا آذر ماه سال جاری ۲۶ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته از رشد ۸۴درصدی برخوردار شده‌ است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در ادامه گفت: متولی صدور کارت بازرگانی، اتاق بازرگانی نبوده و وزرات صمت عهده‌دار این امر است، اتاق بازرگانی مجری تصمیمات دولت و مرکز توسعه تجارت است و مسائلی که در کارت‌های یکبار مصرف ایجاد می‌شود ناشی از قوانینی است که وزرات صمت و مرکز توسعه تجارت تصویب کرده‌اند.
مسعود بنابیان با بیان اینکه کارت بازرگانی بعد از تایید وزرات صمت از درگاه ملی صادر می‌شود، افزود: سر منشا فساد کارت بازرگانی نیست.
وی ادامه داد: ما به عنوان بخش خصوصی چندین سال است که تک نرخی شدن ارز را خواستاریم تا براساس نرخ واقعی بازار تنظیم شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر