ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۶۹۴
به همت دانشگاه علم و فرهنگ و همکاری ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال:
در نشست هم اندیشی «چالش‌های اکوسیستم فریلنسری کشور» که به همت دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌ جمهوری برگزار شد، بر ایجاد تشکلی برای پیگیری مطالبات فریلنسرها تأکید و چالش‌های این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸

به گزارش بازارکار از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، نشست هم اندیشی «چالش‌های اکوسیستم فریلنسری کشور» که به همت دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌ جمهوری با حضور طا‌ها ذیقیمت مسئول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، دکتر سهیل دادخواه سرپرست بنیاد توسعه کسب و کار دانشگاه علم و فرهنگ و نمایندگانی از پلتفرم‌های کارلنسر، دورکار ایران، ایران تلنت، فرادرس و جاب ویژن، در ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال برگزار شد.
 
طاها ذیقیمت مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری، عدم وجود تشکلی برای پیگیری مطالبات این حوزه را از دلایل ناشناخته بودن اکوسیستم فریلنسری کشور و عدم شناسایی نیازهای حقیقی این زیست بوم عنوان کرد.
وی تاکید کرد: در صورت شکل گیری یک هویت رسمی برای این بخش، ما می توانیم مطالبات به حق آزادکاران را پیگیری کنیم.
مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری افزود:  با توجه به دغدغه دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی نسبت به مسائل حوزه فریلنسری کشور و کمک به این اکوسیستم، بنا شد تا اولین همایش فریلنسری کشور را به همت این مجموعه دانشگاهی برگزار کرده تا بستری برای دعوت از فعالین حوزه فریلنسری(آزادکاری) فراهم شود. در این همایش فریلنسرها می توانند نیازمندی ها و چالش‌هایشان را در محیطی واقعی مطرح کرده و راه حل های عملی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
سهیل دادخواه سرپرست بنیاد توسعه کسب و کار دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه این نشست افزود: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال و فرمایشات رهبری در حوزه تولید از طریق مشارکت، توسعه آزادکاری(فریلنسری) است. صادرات خدمات در بخش‌های مختلف می تواند راه نجات اقتصاد کشور باشد. همچنین در حال حاضر دغدغه ما ترویج فرهنگ فریلنسری به عنوان یک زندگی شغلی در کشور است.
وی در ادامه عنوان کرد: هیات دولت آیین نامه ای را به منظور حمایت از آزادکاران تهیه و ابلاغ کرده است، اما به مرحله اجرا نرسید، بنابراین یکی دیگر از مسایل کلیدی این حوزه اجرایی شدن این آیین نامه است.
در ادامه این نشست اعضا به بحث و گفتگو پیرامون چالش هایی مانند عدم اطمینان و ناآگاهی کارفرماها از ظرفیت فریلنسری، به رسمیت شناخته نشدن آزادکاری در جامعه، ناتوانی فریلنسرها در ایجاد برند، مراودات مالی بین المللی، مشکل اتصال قوانین قدیم به کسب و کارهای جدید، عدم وجود فضای کار اشتراکی در شهرستان‌ها، اینترنت ضعیف و مشکل پهنای باند، بیمه و مالیات فریلنسرها، عدم وجود آیتمی مبنی بر صادرات خدمات در سامانه صادرات کشور و فیلترینگ پرداختند.

برچسب ها:

ارسال نظرات