ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۱۰۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از برگزاری کنگره ملی زعفران با محوریت اتاق تعاون و فعالان این بخش در خراسان رضوی خبر داد.
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، "محمد امین بابایی" در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنگره ملی زعفران گفت: با توجه به نامگذاری پنجم آبان ماه به عنوان "روز ملی زعفران" در تقویم کشور و از آنجایی که خراسان رضوی قطب زعفران کشور محسوب می‌شود، کنگره ملی زعفران با محوریت اتاق تعاون و دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی در استان برگزار خواهد شد.
وی معرفی ظرفیت های بخش تعاون در توسعه کشاورزی بخصوص کشت و فرآوری زعفران را از جمله اهداف برگزاری این کنگره بیان کرد و افزود: برای شتاب بخشیدن به چرخ تولید و اقتصاد باید گفتمان تعاون در جامعه نهادینه شود.
  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به شعار امسال نیز اظهار کرد: "جهش تولید با مشارکت مردم" به وضوح بر نقش و مشارکت مردم در اقتصاد تأکید دارد و "تعاون" جلوه عینی و عملی اقتصاد مردمی است.
بابایی بهره‌گیری از ظرفیت و توان "سهامدار غیرعضو" در بخش تعاون را از اولویت های این حوزه در خراسان رضوی بر شمرد و ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مبتنی بر تعاون محصور نیست و می بایست از همه پتانسیل ها برای ترویج و تبیین گفتمان تعاون و مزیت‌های این بخش به مردم استفاده کرد.
وی اظهار کرد: فلسفه تعاون صرفا جذب سرمایه های خرد نیست، بلکه ایجاد اشتغال برای سهامداران و استفاده از علم و دانش اعضا در راستای توسعه فعالیت‌ها و گسترش فرهنگ کار گروهی و خرد جمعی از راهبردهای اساسی این بخش است.
ابوی رییس اتاق تعاون خراسان رضوی در این نشست افزود: با توجه و نگاه ویژه رییس جمهور شهید به حوزه تعاون و تأکید بر سهم این حوزه در اقتصاد کشور، لازم است از توان و ظرفیت تعاون برای گسترش عدالت و نقش دادن به فعالیت‌های مردمی در توسعه کشور استفاده کرد.
وی گفت: دبیرخانه کنگره زعفران خراسان رضوی بزودی با محوریت اتاق تعاون و با همکاری جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط راه اندازی خواهد شد .
  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز اظهار کرد:  ۷۰  درصد سطح کشت زعفران کشور در پهنه جغرافیایی این استان قرار دارد.
  نجف زاده گفت:  ۹۱  هزار تن سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی است و بالغ بر  ۱۰۵  هزار بهره‌بردار در این بخش فعالیت می کنند.
  وی از فعالیت  ۱۶  شرکت تعاونی مرتبط با کشت، فرآوری و بسته بندی زعفران در استان خبر داد و افزود: سالیانه بطور متوسط بین  ۱۵۰  تا  ۳۰۰  هزار تن زعفران در خراسان رضوی برداشت می‌شود.

ارسال نظرات