بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۹۶۵
هلدینگ «فن‌آوا» با حضور ۱۰ شرکت در زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری‌های مالی در نمایشگاه الکامپ بیست و هفتم، توانسته سبد کاملی از محصولات این حوزه را فراهم کند و با رویکرد محصول‌محور نسبت به رونمایی از جدیدترین محصولات و خدماتش در این نمایشگاه شرکت کرده است.
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

 

به گزارش سیتنا، برگزاری بیست‌وهفتمین دوره از نمایشگاه الکامپ، فرصتی مهیا کرده تا بازیگران و فعالان فناوری و نوآوری کشور دوباره گرد هم بیایند.

هلدینگ «فن‌آوا» با حضور ۱۰ شرکت خود در این نمایشگاه در زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری‌های مالی، توانسته سبد کاملی از محصولات این حوزه را فراهم کند.

مسعود زند وکیلی، مدیرعامل گروه فن‌آوا تصریح می‌کند که رویکرد هلدینگ فن‌آوا برای شرکت در نمایشگاه الکامپ امسال، محصول‌محور بوده است.

زندوکیلی در گزارشی از حضور در الکامپ ۲۷ به شرح موارد ذیل پرداخته است:

حوزه پرداخت و معرفی محصولات نوآورانه

اولین دسته از محصولاتی که شرکت فن‌آوا در الکامپ امسال به آن پرداخته است، مربوط حوزه پرداخت است. زندوکیلی در این‌باره می‌گوید: «سرویس سپاسه که پیش از این در قالب کارت اعتباری به صنعت پرداخت معرفی شده بود، با تلفیقی از کیف پول و خدمات ارزش افزوده در قالب اپلیکیشن، در اختیار کاربرها قرار گرفت. همچنین ابزارهای کمک پرداختی که شرکت فن آوا کارت توسعه داده؛ از جمله کیوسک دستیار فروش، صندوق فروشگاهی و خودپرداز غیر نقدی جدید در این نمایشگاه معرفی شد».

گفتنی است؛ حوزه پرداخت از حوزه‌هایی است که هلدینگ فن‌آوا از بدو تأسیس به آن توجه کرده و به نظر می‌رسد این روند قرار نیست دچار تغییر شود.

فن آوا

سپاک؛ سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی

هلدینگ فن‌آوا در حوزه‌های ماهواره و ژئوماتیک نیز محصولاتی را توسعه داده که به گفته زند وکیلی قرار است در الکامپ امسال از آنها بیشتر بشنویم.

او می‌گوید: «در نمایشگاه الکامپ از توسعه سامانه سپاک که برای پایش اراضی کشاورزی طراحی شده است، صحبت می‌شود. این سامانه با توجه به نقشه‌های جغرافیایی و ماهواره‌ای که در اختیارش قرار می‌گیرد، اراضی کشاورزی را در بازه‌های مشخص و برای موضوعات مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد که در آن از هوش مصنوعی نیز بهره‌گیری شده است. در حال حاضر نیز این سامانه برای بخش قابل توجهی از اراضی در حال بکارگیری است.

بر اساس اظهارات زند وکیلی، شرکت فن‌آوا سامانه ژئوپرتال خود را نیز توسعه داده است که به بزودی و به صورت as a Service برای استفاده سازمان‌ها، ادارت و اشخاص در دسترس قرار می‌گیرد و می‌توانند نقشه‌های تخصصی و موضوعی را از این سامانه دریافت نمایند.

فن آوا

سرورهای ابری فن‌آوا به‌صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شوند

مقوله طراحی سخت‌افزارها و زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی مراکز جمع‌آوری داده، همواره در کانون توجه بسیاری از مجموعه‌های فعال در حوزه فناوری‌های مالی بوده است. زند وکیلی درباره فعالیت‌های فن‌آوا در این حوزه بیان می‌کند: «سرویس ابری فن‌آوا با نام تجاری ابرا در نمایشگاه رونمایی شد. وجه تمایز سرویس ابری فن‌آوا با محصولات موجود در بازار، ارائه قابلیت دیتاسنتر ابری و فایروال و امنیت ابری می‌باشد، یعنی متقاضیان با این سرویس می‌توانند خدمات مورد نظر ابری خود را بصورت اختصاصی دریافت کنند».

راه‌اندازی سامانه تأمین کالاهای اساسی در پنج استان کشور

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان مجموعه فن‌آوا و وزارت جهاد کشاورزی برای مکانیزه کردن تامین و توزیع کالاهای اساسی صورت پذیرفته، سامانه ستکاوا توسعه داده شده است و تا کنون در پنج استان عملیاتی و تا 11 استان به عنوان سامانه SCM برای کالاهای پروتئینی فعال خواهد شد. به این ترتیب امکان گزارش‌گیری از وضعیت این کالاها برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به موقع و مناسب حاکمیت فراهم می‌گردد».

تأسیس دفتر نوآوری هلدینگ فن‌آوا و همکاری مشترک با دانشگاه تهران

یکی دیگر از اقدامات تازه هلدینگ فن‌آوا، تأسیس دفتر نوآوری این هلدینگ است که یک غرفه جداگانه هم در نمایشگاه الکامپ به آن اختصاص یافته است. زند وکیلی می‌گوید: «از طریق این دفتر، از مجموعه‌‌های دانش‌بنیان و صاحبان ایده در هر سطحی دعوت می‌شود که با به‌اشتراک‌گذاری ایده‌هایشان با هلدینگ فن‌آوا، بتوانند از مشارکت و سرمایه‌گذاری این مجموعه بهره‌برداری کنند».

در راستای همین موضوع و شتاب‌دهی به ایده‌های نوآورانه، در سومین روز از نمایشگاه الکامپ، یک قرارداد همکاری میان هلدینگ فن‌آوا و صندوق نوآوری و شکوفایی دانشگاه تهران منعقد شد. این همکاری قرار است به هلدینگ فن‌آوا کمک کند تا با ظرفیت‌های دانشگاهی، تسهیلاتی را به طرح‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای که در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرند اختصاص دهد. زند وکیلی در این‌باره اضافه می‌‌کند: «ایده‌های نوآورانه برای تبلور، به ظرفیت‌هایی نیاز دارند که طی این همکاری، بخشی از آن را ما پوشش می‌دهیم و پوشش بخش دیگر هم به عهده صندوق نوآوری دانشگاه تهران خواهد بود».

فن آوا

شلوغی ایام انتخابات، الکامپ را تحت تأثیر قرار داده است

به نظر می‌رسد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و موکول شدن انتخاب رئیس‌جمهور آینده به دور دوم، فضای الکامپ را تحت ‌تأثیر قرار داده باشد. زند وکیلی معتقد است به خاطر تمرکز فضای رسانه روی این مسئله که در فضای امروز جامعه از بیشترین میزان اهمیت برخوردار است، انعکاس اخبار مربوط به الکامپ تحت تاثیر قرار گرفته است، از سازمان نظام صنفی درخواست کردیم تا زمان نمایشگاه تغییر کند، اما این اتفاق رخ نداد. از طرفی شرکت‌ها نیز به این خاطر که بنای حضور در این نمایشگاه را داشتند و برای آن هزینه‌ کرده بودند و محل غرفه‌هایشان نیز مشخص شده بود، به نوعی مجبور بودند در همین بازه در این رویداد شرکت کنند. به نظر می‌رسد الکامپ امسال می‌توانست به زمان بهتری برای برگزاری موکول گردد.

زند وکیلی معضل قطعی برق را که هر روز در نمایشگاه چندین مرتبه اتفاق می‌افتد و نبود تهویه مناسب در سالن‌های مختلف را از بزرگ‌ترین معضلاتی می‌داند که شرکت‌های غرفه‌‌دار با آن دست‌به‌گریبان هستند.

ارسال نظرات