ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۴۹۶
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

اعضای شرکت «یاشیل اینجی آذربایجان» کارآفرین در عرصه میوه‌های مجلسی و استوایی را با جدیت آغاز کرده اند و هر روز موفق‌تر هستند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، شرکت "یاشیل اینجی آذربایجان" از بدو تاسیس، عمده هدف خود را بر تولید محصولات سالم، با کیفیت بالا، پیشگیری از روند توسعه بیماری‌ها و بهبود اوضاع باغات از طریق تغذیه (کود‌های ماکرو و میکرو) و کاهش هزینه‌های خرید سموم متمرکز کرده است.

همچنین این شرکت برای استفاده بهینه و حداقلی از سموم متمرکز شده و برای رسیدن به اهداف خود از دانش و تجربه چندین ساله بهره می‌برد؛ بنابراین با مدیرعامل شرکت یاشین اینجی آذربایجان سهیل خانچی مصاحبه‌ای کرده ایم، که از نظر مخاطبان می‌گذرد:

درباره محصولاتی که تولید می‌کنید لطفا توضیح دهید.

یکی از مهم‌ترین محصولات مان که در عین حال گران قیمت و کمیاب نیز هست علف لیمو یا لمون گلس می‌باشد، که اسانس فوق العاده‌ای داشته و در صنعت ادکلن سازی از آن استفاده می‌شود و از خاصیت دارویی نیز برخوردار بوده، به عنوان آرام بخش، داروی سرطان و کاهش فشار خون استفاده می‌شود.

محصول دیگرمان «پاپایا» یا خربزه درختی است، که به صورت خوشه‌ای میوه می‌دهد و در محیط گرم و مرطوب این محصول پرورش پیدا می‌کند.

محمصول دیگرمان بالنگ هم جزو خانواده مرکبات است، که از پوست آن مربا تولید شده و آرام بخشی، کمک به هضم غذا و پیشگیری از نفخ نیز از جمله خواص دیگر آن است.

درخت موز‌های مان نیز پاکوتاه بوده و به رقم پاکستانی نیز مشهور است، در مالزی، تایلند و شهر‌های ایران بیشتر در چابهار کشت می‌شود، ارتفاع آن حداکثر ۲ و ۸۰ بوده و در گلخانه نیز باید به صورت پاکوتاه کاشته شود.

درخت موز در ۱۲ ماه گل دهی کرده و در ۱۵ ماه نیز محصول آن برای برداشت آماده است، فصول کشت و برداشت نیز در این میوه اهمیت ندارد، امکان برداشت محصول در همه فصول وجود دارد، ولی در تابستان خوشه‌ها بزرگ‌تر هستند و هر خوشه معمولا ۱۲ تا ۳۰ کیلوگرم می‌شود.

گل ساعتی نیز میوه استوایی دیگری است، که در آسیای جنوب شرقی بیشتر شناخته شده، گل‌های این میوه از نظر بصری نیز بسیار زیباست به طوری که مثل ساعت عقربه دارد و روز‌ها این گل‌ها بسته شده و شب‌ها باز می‌شود.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و ژله‌ای مانند بوده و با قاشق صرف می‌شود.

کارللا، پیترملون، انسولین گیاهی یا خربزه تلخ نیز میوه دیگرمان است، که برای افراد مبتلا به دیابت مفید است، این میوه به عنوان ادویه در غذای بیماران مبتلا به قند استفاده می‌شود، بیماران از این میوه استفاده کرده و هر سه ماه یک بار نیز آزمایش خون می‌دهند و معمولا قندشان کنترل می‌شود.

ثالیث قرمز، بنفش و طلایی نیز میوه دیگرمان است، که طلایی خوراک بوده و طعم آن ترکیبی از چهار میوه گیلاس، کیوی، موز و توت فرنگی می‌باشد؛ قرمز دارویی بوده و بنفش هم برای درمان سرطان پرستات به کار می‌رود، این میوه با آب کم پرورش می‌یابد.

انواع نشاء و گوجه، فلفل، گیلاس اورشلیم یا مجلسی و نهال انواع درخت داریم.

به سایر فعالیت‌های تان اشاره بفرمایید.

به عنوان تولیدکننده، مشاور و آموزش دهنده در زمینه کشت و برداشت محصولات کشاورزی و باغبانی فعالیت می‌کنم.

برای چند نفر تاکنون اشتغال ایجاد کرده اید؟

برای ۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده ایم و به صورت فصلی تعداد نفرات نیز افزایش می‌یابد.

به افراد علاقه‌مند برای فعالیت در این زمینه چه پیشنهادی دارید؟

حتما باید تخصص کافی داشته باشید یا اینکه یک نفر را به عنوان کارشناس استخدام کنید، تا به طور کامل در روند کاشت و برداشت کنار شما و کارکنان باشد.

در مرحله دوم نیز باید زمین کافی، چاه دارای مجوز و امتیاز‌های شرکت‌های خدمت رسان را تامین کنید.

کسانی که مایل هستند در این زمینه کار کنند، فعالیت شان را با کشت خیار آغاز کنند، بعد گوجه فرنگی و سپس توت فرنگی کشت کنند، به این ترتیب سایر محصولات را هم تولید کنند.

سرمایه اولیه موردنیاز برای کشت گوجه و خیار اندک بوده و یادگیری آن نیز آسان هم هست.

از مسئولان چه انتظاری دارید؟

تنها توقع مان این است که سنگ جلوی پای تولیدکننده‌ها، کارآفرین‌ها و فعالان بخش خصوصی نیاندازند، اگر نمی‌توانند شرایط فعالیت را تسهیل کنند، حداقل از ایجاد موانع بیشتر نیز خودداری کنند.

به نقش بسیج سازندگی در توسعه و رونق فعالیت تان اشاره بفرمایید.

بسیج سازندگی استان همواره در کنار ما بوده است، در زمینه‌های مختلف اعم از واگذاری غرفه در نمایشگاه ها، پرداخت وام کم بهره و ... سعی کرده است کمک مان کند.

رمز موفقیت خودتان را در چه چیزی می‌دانید؟

ما در واقع اهداف و برنامه‌های مان را به صورت تیمی و گروهی جلو می‌بریم و در طول این ۶ سال، همکارانم با دلسوزی مضاعف و احساس مسئولیت وصف نشدنی در کنارم بوده اند و برای موفقیت شرکت همه تلاش کرده ایم.

برچسب ها:

ارسال نظرات