بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۷۷۰
کارگران شاغل در نگهداری خطوط وابنیه فنی راه آهن جنوب از به‌کارگیری تعدادی از افراد بازنشسته در بخش‌های مختلف مدیریتی این واحد خدماتی انتقاد کردند.
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷

تعدادی از کارگران شاغل در خطوط و ابنیه فنی راه آهن جنوب به خبرنگار ایلنا گفتند: در مجموعه خط وابنیه فنی راه آهن جنوب تعدادی افراد بازنشسته در بخش‌های مختلف این واحد خدماتی جایگزین نیروهای جوان و بیکار در بخش‌های اداری مدیریتی شده‌اند که خلاف قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان است.
آن‌ها با بیان اینکه به‌کارگیری نیروهای بازنشسته خلاف قانون است، افزودند: در قانون مدیریت کشوری اصل بر استخدام و به‌کارگیری کسانی است که شاغل هستند و کسی که استخدام است و به سمتی می‌رسد این انتخاب موجب ترقی و ایجاد امیدواری و رشد در آن اداره می‌شود ولی اگر یک نفر بازنشسته به عنوان مدیر اداره‌ای یا قسمتی انتخاب شود این انتخاب موجب ایجاد نارضایتی و از بین رفتن امید در میان کارمندان و کارگران آن واحد می‌شود و این ناامیدی موجب فساد می‌شود.
این کارگران که به نمایندگی از سایر کارگران این واحد خدماتی در راه آن جنوب سخن می‌گفتند، در ادامه افزودند: به‌رغم تصریح قانون درخصوص منع به‌کارگیری مجدد بازنشستگان و افراد بازخرید شده، هم‌اکنون تعدادی از نیروهای شاغل مجموعه ابنیه فنی راه آهن جنوب را افراد بازنشسته تشکیل می‌دهند که با پست‌ها و مسئولیت‌های متعدد در بخش‌های مختلف مجموعه جدا از آنکه از تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند، حقوق‌های قابل توجهی نیز از شرکت دریافت می‌کنند.
طبق اظهارت کارگران شاغل ابنیه فنی راه آهن جنوب؛ صدها جوان بیکار تحصیل‌کرده در منطقه جنوب وجود دارند که کسی به فکر آن‌ها نیست و به‌کارگیری افراد بازنشسته ظلم آشکاری در حق آن‌ها و خانواده‌هایشان است.

برچسب ها:

ارسال نظرات