السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۳۹۹

شرایط دریافت بیمه بیکاری

متقاضی باید به دلایل غیر ارادی (مانند اخراج یا کاهش شدید ساعات کار) بیکار شده باشد و به عبارتی از طرف کارفرما اخراج شده باشد یا به دلایل غیر ارادی شغل خود را از دست داده باشد.
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

 دریافت بیمه بیکاری شرایط و الزامات خاصی دارد که باید رعایت شود. در زیر به مهم‌ترین شرایط قانونی برای دریافت بیمه بیکاری اشاره می‌شود:

۱. شرایط عمومی

سن: متقاضی باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۵ سال سن داشته باشد.
سابقه بیمه: متقاضی باید حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی داشته باشد.
عدم کار: متقاضی باید به دلایل غیر ارادی (مانند اخراج یا کاهش شدید ساعات کار) بیکار شده باشد و به عبارتی از طرف کارفرما اخراج شده باشد یا به دلایل غیر ارادی شغل خود را از دست داده باشد.

۲. شرایط خاص

عدم دریافت مستمری: متقاضی نباید در حال دریافت مستمری از تأمین اجتماعی یا هر نوع بیمه‌ای باشد.
عدم فعالیت تجاری: اگر متقاضی خوداشتغال باشد یا در فعالیت‌های تجاری دیگری مشغول به کار باشد، نمی‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند.
نداشتن مانع قانونی: متقاضی نباید موانع قانونی برای دریافت بیمه بیکاری داشته باشد (مانند محکومیت‌های قضایی).

۳. مدارک لازم

مدرک شناسایی: شناسنامه و کارت ملی.
سابقه بیمه: مستنداتی که نشان‌دهنده سابقه بیمه و میزان پرداخت حق بیمه باشد.
گواهی عدم اشتغال: نامه‌ای از کارفرما یا سازمان مربوطه که بیکاری را تأیید کند.
تکمیل فرم درخواست: فرم‌های مربوط به درخواست بیمه بیکاری که باید به تأمین اجتماعی ارائه شود.

۴. مراحل درخواست

مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی: متقاضی باید به شعبه مربوطه سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کند. (درخواست به صورت الکترونیکی قابل ثبت می‌باشد.)
بررسی مدارک: مدارک متقاضی بررسی می‌شود و در صورت تأیید، بیمه بیکاری به او تعلق می‌گیرد.

ارسال نظرات