بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۴۰۶
سرپرست دبیرکل اتاق اصناف در میزگرد «ناترازی نیروی انسانی و چالش‌های جذب و استخدام در شرکت‌های ایرانی» بر توجه ویژه به موضوع آموزش، ایجاد انگیزه واصلاح قوانین در رفع ناترازی های نیروی انسانی تاکیدکرد.
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵

به گزارش بازارکار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، میزگرد تخصصی «بیم‌ها و امیدهای شرکت‌های ایرانی در حوزه منابع انسانی» از مجموعه برنامه‌های نخستین رویداد «فراتر از گفتگو» با حضور احسان سقایی، سرپرست دبیرکل اتاق اصناف ایران و نمایندگانی از سازمان‌های بخش خصوصی کشور به میزبانی انجمن مدیریت منابع انسانی ایران برگزار شد.
احسان سقایی، سرپرست دبیرکل اتاق اصناف ایران در بخشی از سخنرانی خود در این میزگرد تخصصی، ضمن اشاره به دلایل ایجاد ناترازی در حوزه منابع انسانی گفت: ما نیازمند تدوین و ارائه آموزش‌های تخصصی و کاربردی، ایجاد انگیزه برای نگهداشت نیروی کار و همچنین اصلاح قوانین هستیم تا ناترازی‌های نیروی انسانی را کاهش دهیم.
سقایی در ادامه سخنان خود به تشریح چالش‌های بازار کار در دامن زدن به ایجاد ناترازی نیروی انسانی پرداخت و گفت: برخی چالش‌ها از جمله عدم استقبال نیروهای کار غیرتخصصی از بازار کارهای سنتی، استفاده از اتباع در برخی صنوف از سوی کارفرمایان و تاثیر قانون بیمه در فرایند جذب و استخدام به خصوص برای نیروی کار فصلی، بیم از دست رفتن برخی مشاغل سنتی را پررنگ می‌کند.
سرپرست دبیرکل و معاون برنامه‌ریزیی و اقتصادی اتاق اصناف ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه اشتغالزایی صنفی ارزان‌ترین شکل اشتغالزایی محسوب می‌شود، عدم توجه و رسیدگی به این موضوعات برای کشور بسیار خسارت‌بار خواهد بود. بر این اساس معتقدم دولت باید با ورود به این موضوعات مانع از رخ دادن این خسارت‌های جبران‌ناپذیر شود.
بنابر این گزارش، در این برنامه موضوعاتی همچون «پارادوکس‌های جذب و استخدام در سازمان‌های دنیای امروز»، «مروری اجمالی بر هفت دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی و ارائه رویکردهای آزمون هشتم» و «رویکردهای نوین و آخرین تجارت سازمان‌های ایرانی و خارجی در حوزه جذب و استخدام»، از سوی اساتید این حوزه مطرح و بررسی شد.

ارسال نظرات