بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۷۹۱۷
با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و سازمان بیمه سلامت

گام مشترک برای توسعه خدمات فناورانه و هوشمندسازی نظام بیمه

قانعی
توافق‌نامه همکاری میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و سازمان بیمه سلامت ایران با هدف بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه فناوری‌های نوین و افزایش بهره‌وری خدمات بیمه‌ای به امضا رسید؛ اقدامی که می‌تواند زمینه‌ساز گسترش نوآوری و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در نظام سلامت کشور باشد.
يکشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۳:۳۲

بازارکار| با امضای توافق‌نامه همکاری میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های زیست و سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و سازمان بیمه سلامت ایران، زمینه بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای هوشمندسازی خدمات بیمه‌ای، ارتقای بهره‌وری نظام سلامت و توسعه فناوری‌های نوین در این حوزه فراهم شد.

به گزارش بازارکار به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، این توافق‌نامه با هدف توسعه کاربرد فناوری‌های نوین، حمایت از زیست‌بوم نوآوری و استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در نظام بیمه‌ای کشور به امضا رسید.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های زیست و سلول‌های بنیادی، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از فناوری در ساختار‌های بیمه‌ای کشور اظهار کرد: حل بسیاری از چالش‌های نظام بیمه بدون استفاده از فناوری‌های نوین امکان‌پذیر نیست و لازم است با تعریف «پیوست فناوری» برای خدمات بیمه‌ای، زمینه افزایش بهره‌وری، مدیریت بهینه منابع و ارتقای کیفیت خدمات فراهم شود.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه خدمات سلامت افزود: بر اساس این توافق‌نامه، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حوزه‌هایی از جمله پیشگیری، تدوین راهنما‌های بالینی، توسعه نسخه‌نویسی الکترونیک، مدیریت بیماری‌ها و ارائه راهکار‌های هوشمند سلامت با سازمان بیمه سلامت همکاری کنند.

قانعی همچنین با بیان اینکه بخشی از همکاری‌های مشترک پیش از امضای این توافق‌نامه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های مرتبط با بیماری‌هایی مانند سرطان پستان و بیماری‌های تنفسی از جمله اقدامات مشترکی است که با تکیه بر فناوری‌های نوین در حال اجراست و می‌تواند به ارتقای نظام مدیریت سلامت کشور کمک کند.

این توافق‌نامه در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور در ارائه خدمات عمومی، گامی مؤثر برای هوشمندسازی خدمات بیمه‌ای، افزایش بهره‌وری منابع نظام سلامت و ارتقای کیفیت خدمات به بیمه‌شدگان به شمار می‌رود.

کارشناسان معتقدند توسعه همکاری میان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات، زمینه‌ساز ایجاد بازار‌های جدید برای محصولات و خدمات فناورانه، افزایش اشتغال نیرو‌های متخصص و تقویت نقش اقتصاد دانش‌بنیان در حل مسائل کشور خواهد بود.

ارسال نظرات

captcha