ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۸۱۷۵۲
معاون وزیر صمت گفت: از حضور شرکت‌های کوچک و متوسط حوزه مبلمان در نمایشگاه‌های تخصصی خارجی و ایجاد پاویون‌های تخصصی، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم.
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

­معاون وزیر صمت گفت: از حضور شرکت‌های کوچک و متوسط حوزه مبلمان در نمایشگاه‌های تخصصی خارجی و ایجاد پاویون‌های تخصصی، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

به گزارش بازارکار از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نخستین همایش "فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت مبلمان با رویکرد صادرات" که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد افزود: بیش از ۸۵ درصد نیاز کشور در حوزه مبلمان در داخل کشور تولید می‌شود البته بیش از ۶۵ درصد تولید مبلمان دنیا را چند کشور محدود انجام می‌دهند و با توجه به توانمندی و تخصصی که در کشورمان وجود دارد می‌توانیم در این حوزه در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
آقای رسولیان با اشاره به سفر خود به کشور چین، افزود: در دیداری که با معاون وزیر صنعت و تجارت کشور ویتنام در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک و متوسط چین داشتم با موفقیت‌های این کشور در این حوزه آشنا شدم، باید با الگو‌های نوین و موفق دنیا ارتباط بگیریم، در این حوزه ارتباط گیری واحد‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌ها با همتایان خود در کشور‌های توسعه یافته دنیا بسیار ضروری می‌باشد.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات با تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی جای کار بسیاری وجود دارد، ادامه داد: همچنین خوشه‌های صنعتی در حوزه مبلمان باید تقویت شود. ۱۵ خوشه صنعتی مبلمان در کشور شناسایی شده است، ۷ خوشه صنعتی اجرا شده و ۴ خوشه صنعتی نیز در حال اجرا می‌باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی تخصصی الگو‌های موفق بازاریابی و نتیجه تمرکز روی خوشه‌های صنعتی و زنجیره‌های ارزش با نگاه به سرمایه‌گذاری با مبانی علمی می‌باشد که حرکت در این راستا و این مهم در دستور کار است.
رسولیان، خاطر نشان کرد: همچنین در جا‌هایی که استعداد و ظرفیت‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش یک صنعت وجود داشته نواحی صنعتی به وجود می‌آوریم.
وی در ادامه سخنان خود، آموزش، تحقیق و توسعه را فاکتور بسیار مهمی برای رقابت صنعتی با کشور‌های دنیا دانست و گفت: از حضور شرکت‌های کوچک و متوسط در نمایشگاه‌های تخصصی خارجی و ایجاد پاویون‌های تخصصی، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم.
در این نشست برخی از فعالان اقتصادی و روسای انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی در حوزه مبلمان به بیان مهم‌ترین نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.
در این همایش همچنین از فعالان برتر حوزه مبلمان در بخش‌های مختلف تولید، آموزش، طراحی، صادرات، دانش بنیان و... تجلیل به عمل آمد.
علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این همایش از نمایشگاه صنعت مبلمان بازدید به عمل آورد و از نزدیک در گفتگو با فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه در جریان مهم‌ترین دغدغه‌ها، مسائل، توانمندی‌ها و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.
هیئت‌های تجاری بلند مرتبه از کشور‌های اقلیم کردستان عراق، افغانستان، ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، سوریه، قطر، روسیه، قزاقستان و ازبکستان مهمانان ویژه این همایش بودند.

ارسال نظرات