بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۸۸۴۰۲
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی پس از وقفه چند ساله برگزار می‌شود و برای آن ۱۱ هزار متر فضای نمایشگاهی با ۹ هزار متر فضای مسقف و ۲ هزار متر فضای باز با بخش‌های مختلف آماده شده است.
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده در نشست خبری دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران - تبریز که ۲۶ تا ۲۹ مهر امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در آذربایجان‌شرقی پنج انجمن حرفه‌ای تشکل‌های گردشگری شامل انجمن حرفه‌ای آژانس‌داران با ۲۷۰ عضو، انجمن حرفه‌ای هتل‌داران با ۸۷ عضو، انجمن راهنمایان حرفه‌ای گردشگری با ۵۰۰ عضو، انجمن واحدهای پذیرایی با ۳۵۰ عضو و انجمن حرفه‌ای بوم‌گردی با ۲۴۶ عضو فعالیت می‌کنند که از ۶ ماه پیش با برگزاری انتخابات توسط این انجمن‌ها، کانون تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان تشکیل شده است. وی، مشکل اصلی حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی را بازاریابی و تبلیغات عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس هدف‌گذاری اصلی صورت گرفته توسط اداره‌کل میراث فرهنگی و کانون گردشگری آذربایجان‌شرقی بر همین موضوع متمرکز شده که تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در قالب ۵۰۰ کلیپ از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده و برخی از این کلیپ‌ها به هفت زبان از جمله ترکی آذری، ترکی استانبولی، روسی، انگلیسی، چینی و ارمنی ترجمه شده‌اند و به دنبال انتشار آنها هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزاری رویدادهای مختلف استانی، ملی و بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی را دومین موضوع مورد توجه در این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تابستان امسال ۵۶ مورد رویداد در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی در قالب جشنواره‌ها و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها تعریف شده که تاکنون ۲۷ مورد از این رویدادها برگزار شده و باقیمانده این رویدادها پس از ایام صفر تداوم خواهد یافت تا به رویدادهای زمستانی برسیم چون برای اوقات غیر پیک گردشگری آذربایجان‌شرقی در قالب رویدادهای فصل سرما نیز برنامه های ویژه‌ای با توجه به ظرفیت های موجود در این بخش پیش بینی کرده ایم. وی، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و ملی صنایع‌دستی را نیز اقدامی در خصوص تقویت رویدادهای گردشگری دانسته و گفت: دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی پس از وقفه چند ساله برگزار می‌شود و برای آن ۱۱ هزار متر فضای نمایشگاهی با ۹ هزار متر فضای مسقف و ۲ هزار متر فضای باز با بخش‌های مختلف در سه حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و غذا و سوغاتی پیش‌بینی شده و تمام استان‌های کشور برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند. حمزه‌زاده تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته توسط بخش خصوصی و نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در کشورهایی چون روسیه، تاتارستان، عراق، جمهوری آذربایجان تاجیکستان و ژاپن به دنبال حضور نمایندگان این کشورها برای حضور در آغاز فصل نوین نمایشگاه‌های گردشگری تبریز در این سطح هستیم. وی از حضور نمایندگان شاخص تمام ۳۱ استان کشور در نمایشگاه صنایع دستی خبر داد و یادآور شد: در این نمایشگاه حدود ۴۰۰ غرفه پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲۲۰ غرفه ویژه صنایع‌دستی و نزدیک به ۱۶۰ غرفه ویژه گردشگری است و برای شهرستان‌های استان نیز بستر مساعدی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی خود در این رویداد ملی فراهم کرده‌ایم و بر همین اساس مسابقه و نمایشگاه عکس گردشگری در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی برگزار و نفرات برتر این مسابقات شهرستانی در غرفه ویژه این رویداد در نمایشگاه مهر امسال حضور خواهند داشت. مدیرکل میراث فرهنگی استان بر لزوم برگزاری تورهای آشناسازی و در کنار آن برپایی نمایشگاه‌ها و تولید محتوا با هدف جذب گردشگر تاکید کرد و متذکر شد: زمستان قبل با ابتکار کانون تشکل های حرفه‌ای گردشگری برای ۱۵۰ آژانس تور آشنایی برگزار کردیم که نتیجه آن برقراری تورهای گردشگری ۳۰ آژانس از این تعداد در تابستان امسال بود و در این مدت ۹۵ درصد ظرفیت مراکز اقامتی اشغال شده و بلیط فروشی موزه ها به ۴۵۰ هزار نفر با افزایش ۸۰ درصدی و اقامت ۱۳۰ هزار گردشگر خارجی در استان با ۱۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نتیجه همین اقدامات بوده است. حمزه‌زاده تاکید کرد: تلاش می‌کنیم آذربایجان‌شرقی را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کنیم و بر همین اساس سال ۱۴۰۱ رتبه یک کشوری در انعکاس اخبار حوزه گردشگری میراث فرهنگی طبق ارزیابی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را کسب کرده ایم و این در سایه همکاری و همراهی رسانه ها محقق شده و در همین راستا در پنج منطقه استان نسبت به مکان یابی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی اقدام کرده ایم و ناحیه ویژه قزلجه میدان مهم‌ترین آنهاست که ۳۰ واحد آن با متولی‌گری شرکت شهرک‌های صنعتی به مرحله بهره‌برداری رسیده و در مرند، کلیبر، اسکو و مراغه نیز به دنبال ایجاد این بازارچه‌ها هستیم.

ارسال نظرات