ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۷۵۳
نویسنده: دکتر مهدی شیرمحمدی عضو هیئت علمی دانشگاه
زمانی‌که در سال 1401 سیدمحمدخاتمی با صدور پیامی به مناسبت روز دانشجو، تحت تاثیر تبلیغات رسانه های غربی با بی‌اعتنایی به مذهب و آموزه‌های آن در راستای حمایت ازسکولاریسم، شعار (زن، زندگی ،آزادی) را حرکت به سوی آینده بهتر اعلام و حمایت کرد، شاید هیچ وقت فکر نمی کرد دو سال بعد در سال 1403 صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا در محوطه دانشگاه شهادتین گفته و مسلمان شوند.در آینده محتوای این موضوع برای جهانیان آشکار شد که شعار سکولاریسم در طی سالیان که در پی ایجاد جامعه‌ برابر و عاری از سلطه می‌باشد و برای تمام افراد با هر عقیده، دین، مذهب و باور که باشد حقوق اجتماعی قایل هستند یک دروغی بیش نبوده است.
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

به گزارش بازارکار، آن زمان که در سال 1401 اندیشکده‌ها و مؤسسات آمریکایی- صهیونیستی و غربی با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی 20 کشور  با پرداخت هزینه‌ دوره‌های آموزشی براندازی علیه جمهوری اسلامی ایران اعم از بلیط رفت و برگشت ، هزینه هتل محل اقامت، غذا و برنامه‌های تفریح و سرگرمی و هدایا را درکشورهایی همچون ترکیه، امارات، هلند، ارمنستان، گرجستان، مالزی، اندونزی، تایلند، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، ایتالیا، جزیره سیشل (در اقیانوس هند) را برای سازماندهی براندازان مهیا می کردند هیچ وقت فکر نمی کردند در سال 1403 آتش اعتراضات دانشجویی به بیش از 200 دانشگاه در سرتاسر آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی مانند: استرالیا: (دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی)؛ کانادا: (دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا)؛ فرانسه: (موسسه مطالعات سیاسی پاریس و دانشگاه سوربن)؛ ایتالیا: (دانشگاه ساپینزا)؛ انگلستان: (دانشگاه‌های لیدز، کالج لندن و دانشگاه وارویک) ؛ هلند:(دانشگاه صنعتی دلفت) زبانه بکشد وانزجارخشم خود را از وسعت جنایات ضدبشری رژیم سکولاریسم حاکم بر اسراییل و حامیان آمریکایی – اروپایی اعلام نمایند.

در شرایطی که باتوجه به عکس‌ها و فیلم‌هایی که توسط دانشجویان و خبرنگاران در محل دانشگاه جورج واشنگتن منتشر شده است، خبر حضور تک تیرانداز برای کنترل تجمعات دانشجویی آمریکا اعلام شده است. وبرخی از دانشجویان بر اثر شلیک گلوله از صورت، چشم و پا مصدوم شده‌اند.در این اوضاع و احوال عباس عبدی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با عادی جلوه دادن اتفاقات اخیر در آمریکا و اروپا، اذعان می کند: ( اگر دانشجویان مجوز گرفته باشند بعد اعتراض کرده باشند که اصلا مشکلی برای دانشجویان پیش نمی آید اما اگر مجوز نگرفته باشند اعتراض کرده باشند باز هم خیلی جدی نیست مگر اینکه تخلفی صورت گرفته باشد در این صورت پلیس ورود می کند.)، در حال حاضر پلیس آمریکا اعلام کرده، در جریان اعتراض دانشجویان به کشتار اسرائیل  تاکنون حداقل ۵۰ استاد و بیش از 3 هزار دانشجو بازداشت کرده است و با دانشجویان معترض و همچنین اساتید و اعضای هیأت علمی این دانشگاه‌ها برخورد شده است. حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و دستگیری اساتید و دانشجویان در محیط آموزشی اقدامی خلاف قوانین آموزشی در جهان است. مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

نکته قابل توجه این است که این اقدامات خشونت طلبانه وضد حقوق بشردولت آمریکا در دانشگاه های آن کشورو سایر کشورهای حامی آزادی بیان تاکنون توسط اصلاح طلبان و جریانات دانشجویی منتصب به اصلاحات و برخی از هنرمندان و سینماگران سلبریتی و ورزشکاران حامی فتنه اغشاشات سال 1401 در کشور محکوم نشده است.ظاهراآنها نگرانی و ترس از دیپورت شدن تابعیت دوگانه خود و بستن حساب های بانکی خود در آن سوی آبها را دارند. اما در سکوت این افراد فریب خورده در اقدامی جدید بیش از ۱۳ دانشگاه ایران آمادگی خود برای پذیرش دانشجویان اخراجی یا تعلیقی دانشگاه های آمریکایی را اعلام کردند.دانشگاه های از قبیل: دانشگاه شیراز،دانشگاه شهید بهشتی،دانشگاه رازی،دانشگاه علامه طباطبائی،دانشگاه فردوسی مشهد،دانشگاه علم و صنعت ایران،سازمان جهاد دانشگاهی کشور و غیره... با صدور ده ها بیانیه و برگزاری تجمعات دانشجویی حمایت  خود را از دانشجویان حامی فلسطین سراسر دنیا اعلام کردند. در همین راستا علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید:(( که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد، ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید، اما ببینید در آمریکا چه خبر است.وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.))، جنبش دانشجویان سراسردنیا و فطرت‌های پاک آنها این ظلم آشکار را بر نمی‌تابند، دست به اعتراض زده‌اند تا حاکمیت را به تجدید نظر در سیاست‌های حمایتی خود به اسراییل وادار کنند. محور حقوق بشر در آمریکا با منافع و امنیت رژیم صهیونیستی گره خورده است؛ بنابراین حقوق بشر تا جایی محترم است که جلوی جنایات رژیم صهیونیستی و ظالم، امثال نتانیاهو و احزاب تندرو و موثر در اسراییل را نگیرد. از این رو است که ژست حقوق بشری آمریکا و ادعای آزادی و دموکراسی وی در این صحنه‌ها رنگ می‌بازد و دست آنان را بیش از پیش رو می‌کند.

ظاهرا در این ماجرا، حقوق بشر تا جایی رعایت می‌شود که خط قرمزهای آمریکا – یعنی امنیت اسراییل – به خطر نیفتد. بی‌دلیل نیست آنجا که تمامی اعضای شورای امنیت به نفع فلسطین و غزه رای می‌دهند، آمریکا از حق وتوی خود استفاده می‌کند. جنبش دانشجویی آمریکا جنبش وجدان‌های بیدار مردم سراسر گیتی، علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی اروپایی آنان است. آنطور که از وضعیت موجود دانشگاه کلمبیا مشخص است، افراد عادی جامعه آمریکایی توان پرداخت هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ را ندارند، در نتیجه بسیاری از دانشجویان این مرکز علمی جز آقازاده‌ها محسوب می‌شود و والدین خیلی از آنها از مقامات ایالات متحده هستند.دانشجویان این دانشگاه می‌دانند مبالغ حاصل از موقوفات دانشگاه‌های آمریکایی، در اسرائیل سرمایه‌گذاری شده و ارتباطاتی هم با شرکت‌های تولید جنگ افزار مانند لاکهید مارتین وجود دارد که در حال تجهیز صهیونیست‌ها هستند. سناتورهای آمریکایی، دانشجویان معترض به صهیونیست‌ها را اوباش ضد اسرائیلی نامیده‌اند و از دولت آمریکا می‌خواهند با آنها برخورد کند و زودتر آرامش و نظم را به دانشگاه‌ها برگرداند. همین می‌شود که دانشجویان معترض تهدید به تعلیق می‌شوند یا آنها را دستگیر می‌کنند. از سوی دیگر، تاجران ثروتمند یهودی تهدید کرده‌اند که در‌صورت عدم‌سرکوب تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین، بودجه دانشگاه‌ها را کاهش خواهند داد. گروه‌هایی که این اعتراضات را سازماندهی می‌کنند شامل گروه «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» و «صدای یهودیان برای صلح» هستند.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواسته‌های دانشجویان را می‌توان به این شرح خلاصه کرد. تجارت با سازندگان تسلیحات نظامی که به صهیونیست‌ها تسلیحات می‌رسانند را متوقف کنید.از پذیرش پول تحقیقاتی صهیونیست‌ها برای پروژه‌هایی که به تلاش‌های نظامی این رژیم کمک می‌کنند، دست بردارید.  از سرمایه‌گذاری در موقوفات دانشگاهی با مدیران که از شرکت‌ها یا پیمانکاران صهیونیست سود می‌برند، خودداری کنید.  در مورد اینکه چه پولی از صهیونیست‌ها دریافت و برای چه چیزی استفاده می‌شود، شفاف‌تر باشید. آنها نه‌تنها در حمایت از فلسطین و جنایت رژیم اسرائیل در نسل کشی در غزه معترض هستند؛ بلکه به حمایت دانشگاه‌هایشان از این رژیم شکایت دارند و خواستار اعلام برائت دانشگاه‌ها از حمایت مادی و معنوی از این رژیم هستند. امروز جهان شاهد تحقق شعار «فلسطین آزاد از بحر تا نهر» در سایه انوار بیدارساز انقلاب اسلامی  می باشد. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با صدور نامه‌ای پدرانه و روشنگرانه به دانشجویان آمریکایی نقش امامت خویش بر جهان را ایفاء نموده و داهیانه این جوانان را بخشی از مقاومت علیه استکبار جهانی معرفی نموده است. و با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند. می فرمایند:((شما اکنون در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است، ایستاده‌اید.))، فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای پیداه سازی اندیشه های امام خمینی (ره) همان خط اسلام ناب است. دعوت به اتحاد جهانی مستضعفان در برابر کاخ نشینان، در برابر فرعون‌های زمان، دعوت به برادری و حمایت از مظلوم می باشد. مسائل این روزهای فلسطین بر هر وجدان بیداری ثابت کرد که هر قطره خون شهدا، مایه بیداری انسان‌ها در سراسر عالم می‌شود. مسائل این روزهای فلسطین یادآور این آیه 41 سوره عنکبوت از کلام الله مجید است که «مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیَاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ»، (مثَلِ كسانى كه به جاى خدا سرپرستانى(ديگر) را برگزيده اند، همانند داستان عنكبوت است كه خانه اى برمى‌گزيند در حالى كه بيگمان سستترين خانه ها، قطعاً خانۀ عنكبوت است (البتّه) اگر (اين حقيقت را) مى‌دانستند)، وعده صادق یعنی بر جهانیان ثابت شد که اسرائیل این غده سرطانی رفتنی است و آمریکا روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است. جنگ جاری در غزه، خیلی مسائل را برای دنیا روشن کرد. معنای حقوق بشر، معنای آزادی بیان، معنای حقوق زن و کودک، معنای جایگاه مقدس دانشگاه و مراکز علمی و استاد و همه معناهای دیگری را که غرب طی چند دهه گذشته، با دست‌آویز قرار دادن‌شان، کشورهای زیادی را تحت فشار قرار داده و بعضاً اشغال کرد. رژیم صهیونیستی و حمایت از جنایات این رژیم منفور، حقیقتاً آبرویی برای غرب نگذاشت و به تنهائی نشان داد، این شعارها و کلمات زیبا و عامه‌پسند، چقدر عیار دارند. همه آگاهند که آمریکا دشمن حقوق بشر و آزادی بیان است؛ هیچ کسی در دنیا دیگر شعار‌های آمریکا درباره حقوق بشر و آزادی بیان را باور ندارد. حرکتی که نشان می‌دهد نسل‌های جدید، آمادگی و ظرفیت بیشتری برای رها شدن از انگاره‌های ذهنی و کلیشه‌ای پیشینیان خود دارند و مقهور دستگاه عظیم تبلیغاتی غرب و سِحر رسانه‌ای آن نمی‌شوند.

به گفته گروه دانشجویی دانشگاه شیکاگو، چهار دانشجو در روزهای اخیر از طریق ایمیل مطلع شدند که ارائه مدارک تحصیلی آنها برای اعلام نتیجه روند انضباطی مربوط به شکایات ناشی از برپایی چادرهای اعتراضی در محوطه دانشگاه متوقف می‌شود.یکی از دانشجویان معترض با صدور بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: وقتی در فلسطین و غزه هستند کسانی که دیگر هرگز فرصت ادامه تحصیل نخواهند داشت و هرگز دیپلم نخواهند گرفت، دیپلم من چه ارزشی دارد؟ چه کسی قرار است برای آنها بجنگد؟آنچه امروز در دانشگاه‌های ایالات متحده رخ می‌دهد، برخلاف ادعا‌های مقامات، یک بحران فرهنگی دانشگاهی نیست، بلکه یک بحران سیاسی در نتیجه سیاست خارجی آمریکا و روابط عمیق و نزدیک این کشور با اسرائیل است.

رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. رژیمی که مدعی بزرگترین دموکراسی در خاورمیانه است، یک سرزمین ۴۰ کیلومترمربعی را ویران کرده است. پیکرهای بسیاری از مردم هنوز زیر خاک، ماسه، سیمان و خرابه‌های دیگر است. تا امروز شمار شهدا و مفقودین به 46439 نفر رسیده است.از این تعداد 36439 نفر شهید و 10000 نفر نیز مفقود هستند که در میان شهدا 15438 کودک و 10231 زن هستند.همچنین تاکنون در این جنگ 78 تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته اند و در مجموع 33 میلیارد دلار خسارت مستقیم جنگ علیه غزه برآورد شده است. رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛در اندیشه ما "خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود." آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم. اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند. امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است.

ارسال نظرات