تازه ها
به گزارش بازارکار به نقل از آسیانیوز؛ در لحظهای که شما شروع به معرفی ایدههای استارتآپ خود میکنید، ممکن است با واکنش خندیدن یا مسخره کردن از جانب دیگر افراد مواجه بشوید، اما اینها مهم نیستند. مهم این است که شما مدت زمانی را صرف فکر کردن و برنامهریزی همهجانبه و آزمودن فرضیات خود برای ایدههای استارتآپتان کنید تا احتمال شکست کاهش پیدا کند.
ایده استارتآپ جذاب و خوب ایدهای است که مشکل و نیازی از نیازهای مشتریان را رفع کند. مشکل بسیاری از ایدهپردازان و استارتآپها این است که در فضای ذهنی ساخته خودشان به ایدهها میاندیشند و اینگونه تصور میکنند که این ایده میتواند برای افراد جذاب باشد و بدین منظور هزینه زیادی برای آن میپردازند.
برای طراحی یک ایده استارتآپی، کافی است اولین مورد یا مشکلی را که شما شخصا در طی هر روز تجربه میکنید و بابت آن معضلاتی دارید، انتخاب کنید و پس از بررسیهای لازم از آن جهت که این مشکل تا چه مقدار همگانی است، به پیدا کردن راهحل خلاقانهای جهت از بین بردن یا کمرنگ کردن آن بپردازید. بررسی ایده پس از انتخاب آن نیز جز مراحل مهم به حساب میآید.
ایده یک استارتآپ میتواند به قدری جذاب باشد که در همان ارائه اولیه به شرطی که به درستی ارائه شود، سرمایهگذار را مجاب به سرمایهگذاری کند. این ایده باید در زمان و مکان مناسب به گوش آن سرمایهگذار مناسب بخورد تا شما این شانس را داشته باشید که با سختگیری بسیار کمتری نسبت به سایر مسائل، سرمایه موردنظر خود را جذب کنید. از آنجا که سرمایهگذاران به دنبال راههایی هستند که بازدهی سریعی برای آنها داشته باشد، رشد سریع یک کسبوکار نوپا میتواند فرصت مناسبی برای سرمایهگذاری در اختیار آنها قرار دهد.
بازدهی استارتآپها نسبت به کسبوکارهای دیگر و همسطحشان زودتر محقق میشود. یکی از شرایط و معیارهای مهم در سرمایهگذاری، بازدهی کسبوکار یا شرکتی است که در آن سرمایهگذاری میشود. بازدهی سریع و قابل مشاهده استارتآپها یکی از بهترین انگیزهها برای سرمایهگذاران برای تأمین مالی و مشارکت در این کسبوکارها است.
دکتر مهدی کریمی تفرشی
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات