ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۴۶
این گزارش که توسط سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی کار تهیه شده است، به موضوع مهم پذیرش نابرابر هوش مصنوعی (AI) و پیامدهای آن در خصوص برابری، انصاف و عدالت اجتماعی جهانی می پردازد.
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
این گزارش که توسط سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی کار تهیه شده است، به موضوع مهم پذیرش نابرابر هوش مصنوعی (AI) و پیامدهای آن برای برابری، انصاف و عدالت اجتماعی جهانی می پردازد.

 تفاوت‌ها در دسترسی به زیرساخت ‌های دیجیتال، به‌ویژه با تغییر اقتصاد جهانی به سمت تولید و نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی، باعث شده است که نابرابری موجود در فناوری های پیشرفته و مهارت آموزی عمیق ‌تر شود. در چنین حالتی، کشورهای کمتر توسعه یافته در معرض عقب افتادن از کشورهای دیگر قرار گرفته اند که این امر، شکاف های اقتصادی و اجتماعی را تشدید می کند.

 این گزارش بر اهمیت تلاش‌ های هدفمند و هماهنگ برای پر کردن این شکاف دیجیتالی به منظور اطمینان از پتانسیل هوش مصنوعی و همچنین تقویت توسعه پایدار و کاهش فقر تاکید می‌کند. این موضوع نقش محل کار در پذیرش هوش مصنوعی را برجسته می کند، جایی که می توان با ایجاد شرایط مناسب، از جمله زیرساخت های دیجیتال، مهارت ها و فرهنگ گفتگوی اجتماعی، به بهره وری و بهبود شرایط کاری دست یافت.

ارتقاء رشد فراگیر نیازمند اتخاذ استراتژی ‌های پیشگیرانه جهت حمایت از توسعه هوش مصنوعی در مناطق محروم، تقویت زیرساخت‌ های دیجیتال، ایجاد مهارت ‌های هوش مصنوعی و تضمین مشاغل با کیفیت خوب در امتداد زنجیره ارزش هوش مصنوعی است. نکته حایز اهمیت در این رهگذر می تواند همکاری بین‌المللی در ظرفیت ‌سازی هوش مصنوعی به منظور ایجاد اکوسیستم هوش مصنوعی عادلانه ‌تر و انعطاف ‌پذیرتر، باز کردن فرصت ‌ها برای رفاه مشترک و همچنین پیشرفت بشر در سراسر جهان باشد.

این گزارش خواستار ادامه تلاش‌ های مشترک برای شکل‌دهی به حکمرانی جهانی هوش مصنوعی، حفظ کرامت انسانی و استانداردهای کار، و همچنین گسترش فرصت‌های اقتصادی برای همگان می باشد.

متن کامل این گزارش را می توانید در وب سایت زیر مشاهده کنید:

file:///C:/Users/Naser%20Hosseini/Downloads/Mind%20the%20AI%20Divide_v12%20(1).pdf

     
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

ارسال نظرات