بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۵۶۵
امروزه هیچ کسب و کاری در دنیا وجود ندارد که از ابزار‌ها و فناوری‌های مختلف فناوری اطلاعات برای انجام عملیات روزمره، طراحی استراتژی‌های بازاریابی و حتی استخدام کارمندان استفاده نکند.
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار خبرگزاری آنا، بیش از یک دهه است که شاهد تغییراتی اساسی در نحوه عملکرد کسب و کار‌ها هستیم. معرفی ابزار‌ها و استراتژی‌های جدید، امکانات نوآورانه و خلاقانه، تاثیر فناوری بر کسب و کار را بیش از پیش تقویت کرده است.

اثر فناوری بر کسب و کار، نهاد‌ها و سازمان‌ها را با سرعت و سهولت قابل دسترس کرده است. به این ترتیب صاحبان کسب وکار‌ها قادرند فرآیند‌های داخلی خود و همچنین خدماتی را که ارائه می‌دهند را بهبود بخشند و در نهایت افزایش چند برابری سودآوری را تجربه کنند. استراتژی‌های پیرامون نقش فناوری اطلاعات در کسب و کار ایران، طی چند سال گذشته به دلیل مزایایی که کسب‌وکار‌ها در نتیجه اتخاذ چنین راه‌حل‌هایی از آن برخوردار شده‌اند، محبوبیت بسیاری به دست آورده است.
برای اهمیت تاثیر فناوری بر تجارت، کافیست نگاهی به آمار رشد سازمان‌های مطرح بیندازیم تا تغییرات محسوسی که در نحوه انجام فعالیت‌های مختلف شرکت‌ها اعمال شده‌اند را شاهد باشیم. کسب‌وکار‌ها از رویکردی که در مدیریت تیم‌های داخلی خود اتخاذ می‌کنند، تا نحوه تولید و تبلیغ محصولات و خدمات خود، دستخوش تغییراتی در تمام سطوح شده‌اند.

دلیل تمام این تغییرات که در راستای پیشرفتی بی‌بدیل در تاریخ رخ داده‌اند، معرفی تکنولوژی‌های پیشرفته است. معرفی ابزار‌های پیشرفته و گسترش جهان آنلاین، بسیاری از جنبه‌های صحنه کسب‌وکار جهان و به ویژه ایران را تغییر داده است. با پیشرفت علم و افزایش تاثیر فناوری بر کسب و کار، شرکت‌ها در هر بخشی که باشند باید از کارکنان فنی ماهر استفاده کنند تا از منحنی رشد جهانی عقب نمانند.

تکنولوژی اطلاعات، زیرساخت‌های دنیای دیجیتال و استراتژی‌های آن با سرعت بی‌سابقه‌ای به تکامل خود ادامه می‌دهند. کسب‌وکار‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که هر تغییر جدید در اثر فناوری بر کسب‌وکار، چگونه می‌تواند بر عملکرد آن‌ها تأثیر بگذارد. صنایع بایستی رویکرد‌های منعطف به کار گیرند و فناوری‌های مورد استفاده خود را برای رقابت در یک بازار جهانی به روز نگه دارند.

حال دیگر تفاوتی نمی‌کند کسب و کاری کوچک باشد یا سازمانی بزرگ، فناوری بر تمام سازمان تاثیرات ملموس و غیرملموسی می‌گذارد که به وضوح قابل مشاهده است. با نگاهی به فناوری‌های نوظهور مانند نرم افزار ERP، رایانش ابری، هوش مصنوعی و اینترنت ۵ G متوجه می‌شویم که فناوری رایانش ابری این روز‌ها به عنوان یک فناوری پایه‌ای است که سهم گسترده‌ای از بازار را به خود اختصاص داده است.

این فناوری امروزه بستری برای دریافت خدمات مبتنی بر اینترنت است. در فناوری واقعیت مجازی نیز صنایع متفاوتی مانند صنعت گردشگری به ظرفیت‌های این فناوری جدید وابسته است. امروزه مشتریان صنعت گردشگری بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال خدمات مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی هستند. گردشگران می‌خواهند قبل از رزرو یک هتل به شکل مجازی اطلاعات کاملی درباره آن کسب کنند و بسیاری از جزئیات را ببینند.

این روز‌ها کسب و کار و فعالیت تجاری تحت سلطه فناوری اینترنت و سیستم‌های مدیریت اطلاعات مانند نرم افزارها، کامپیوتر‌ها و تلفن‌های همراه است. این مسئله نقش فناوری اطلاعات برای کسب و کار‌های کوچک را بسیار مهم می‌کند. این فناوری استراتژی‌های تحول کسب و کار را برای شرکت‌های تجاری فراهم می‌کند.

به طور کلی بهبود فضای کار، افزایش بهره وری کارکنان، بهبود عملیات تجاری و رویه‌های مدیریتی، کاهش هزینه ها، جلوگیری از اتلاف‌های مالی و موارد دیگر از جمله تحولاتی است که با ورود فناوری به فضای کسب و کار رخ می‌دهد و این مسئله نشان دهنده نقش قابل توجه فناوری اطلاعات در ایجاد یک چشم انداز صحیح در فضای رقابتی موجود در کسب و کار دنیای امروز است.

ارسال نظرات