حلول ماه پر فیض شعبان، ماه آمادگی برای دعوت به مهمانی بزرگ خدا برهمگان گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۷۱۰۳
از نگاه کارشناسان، اتصال کسب و کار‌ها و بنگاه‌های کوچک به بنگاه‌های بزرگ، افزایش قدرت رقابت‌پذیری در بازار‌ها را به دنبال دارد و موجب بهبود بازاریابی و فروش محصولات آن‌ها می‌شود.
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، در حال حاضر تعاونی‌ها با ایجاد شبکه و حلقه‌های زنجیره‌ای در حوزه‌های مختلف و جلب مشارکت‌های اجتماعی، فضای کسب و کار و تولید و اشتغال کشور را بهبود بخشیده اند.

اتصال بنگاه‌های کوچک به بنگاه‌های بزرگ موجب بهبود بازاریابی و فروش محصولات آن‌ها می‌شود.
تعاون یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور است که با تجمیع امکانات، منابع و سرمایه‌های اندک مردم می‌تواند در توسعه فعالیت‌های اقتصادی، افزایش سطح رفاه اجتماعی و خلق فرصت‌های شغلی نقش آفرینی کند.

با وجود پایین بودن سهم بنگاه‌های کوچک و متوسط در تولید ناخالص داخلی و سهم اندک بخش تعاون در اقتصاد ملی، شبکه تعاونی‌ها در کشور با اتکا به کارکرد‌های مثبت خود، تجمیع سرمایه‌های خرد، تاب‌آوری و پتانسیل‌های بالا، نقش مهمی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی، کاهش فاصله طبقاتی و ایجاد اشتغال ارزان ایفا کرده‌اند.

در همین راستا، یعقوب رستمی مال‌خلیفه - معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - با تاکید بر اتصال بنگاه‌های کوچک به بنگاه‌های بزرگ، این ارتباط را برای بهبود بازاریابی و فروش محصولات تعاونی ضروری می‌داند.

او می‌گوید باید تلاش کرد تا شرکت‌های کوچک به بنگاه‌های بزرگ ملحق شوند، زیرا این اتصال به بازاریابی و فروش محصولات کمک می‌کند.

در بیشتر کشور‌های دنیا بخش قابل ملاحظه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی توسط شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود و دولت‌ها با تدابیر مختلف تلاش می‌کنند قدرت رقابت پذیری آن‌ها در بازار‌های جهانی افزایش یابد.
معاون امور تعاون وزارت کار در عین حال با اشاره به اهمیت تسهیل‌گری در مقررات و دستورالعمل‌های دست‌وپاگیر، خواستار تسهیل صدور مجوز برای تعاونی‌ها شده است.

وی همچنین لزوم استفاده از سامانه جامع هوشمند تعاون را یادآور شده و معتقد است با بروز رسانی این سامانه، مراجعه مردم به ادارات کمتر می‌شود و اطلاعات دقیق‌تر و شفاف تری در حوزه تعاون جهت برنامه ریزی به دست می‌آید.

پیش‌تر احمد میدری - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - نیز خواستار طراحی مدلی برای اتصال تعاونی‌ها و کسب وکار‌های کوچک به کسب و کار‌های بزرگ شده و یکی از اولویت‌های خود در دوره جدید فعالیت را کاهش زمان صدور مجوز فعالیت تعاونی‌ها عنوان کرده بود.

در برنامه وی، بر لزوم افزایش سهم بخش تعاون از فعالیت‌های اقتصادی، بهبود عملکرد تعاونی‌ها برای جلب مشارکت مردمی و به‌روز رسانی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون تاکید شده است.

بنگاه‌های کوچک و متوسط در افزایش رشد اقتصادی، اشتغالزایی، تولید ثروت و کاهش فقر کشور‌ها نقش حیاتی دارند.

بنگاه‌های کوچک و متوسط در افزایش رشد اقتصادی، اشتغال، تولید ثروت و کاهش فقر کشور‌ها نقش حیاتی دارند و یکی از راهبرد‌های مهم برای هدایت بخش غیررسمی بازار به بخش مولد اقتصاد، توسعه وحمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

هم اکنون درصد بالایی از نیروی کار هر کشور در بنگاه‌های کوچک و متوسط فعالیت می‌کنند و همین دلیل کافی است که دولت‌ها با حساسیت بالایی به عملکرد بنگاه‌های کوچک و متوسط نظارت کنند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در اکثر کشور‌های دنیا بخش قابل ملاحظه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی توسط شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود، زیرا رونق این بنگاه‌ها منجر به کاهش نرخ مشارکت نیروی کار در شغل‌های کاذب و غیررسمی می‌شود؛ از این رو دولت‌ها با تدابیر مختلف تلاش می‌کنند رقابت‌پذیری آن‌ها را به گونه‌ای بالا ببرند که توان رقابت در بازار‌های جهانی را به دست آورند.

ارسال نظرات