ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۰۶۲۷
شهردار تهران در آیین روز دانشجو گفت: بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری منطقه در بوستان ولایت در حال احداث است.
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

به گزارش بازارکار از شهرداری تهران، علیرضا زاکانی روز دوشنبه به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران حاضر شد و با آن‌ها گفتگو کرد.

شهردار تهران در سخنانی با بیان اینکه چشم‌انداز ما برای سال ۱۴۱۰ این بود که بتوانیم پایه اولیه الگوسازی برای ساخت تمدن اسلامی را در تهران بنا بگذاریم، اظهار کرد: برای چنین افقی، هدف اول را «تحول در شهر» قرار دادیم.

وی با بیان اینکه اهداف اقدامات ما ناظر بر هویت‌بخشی به شهر است، یادآور شد: تهران به جز پایتخت بودن، هویت فرهنگی، اقتصادی و معماری ویژه‌ای ندارد؛ اگر تهران را بررسی کنیم می‌بینیم هیچ یک از این هویت‌ها به‌طور ویژه در شهر موجود نیست؛ بنابراین تهران نیاز به خلق هویت دارد.

زاکانی همچنین تاکید کرد: یکی از این تحولات، تحول فناورانه در شهر است. امروزه با وجود آنکه بیشترین ظرفیت دانشمندان و دانشگاهیان در کشور در پایتخت وجود دارد، اما متناسب با آن ظرفیت هوشمندسازی در پایتخت وجود ندارد؛ لذا سعی کردیم در بستر شهر، شهرک‌ها و الگو‌های نوآوری و فناوری را داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۰۰ هکتار بافت پارک ولایت در حال تبدیل به پارک علم و فناوری است، اضافه کرد: دیگر محور تحول در شهر تهران، «تحول کالبدی» است؛ تهران با مشکل ترافیک، آلودگی هوا، بَد مسکنی و بی مسکنی و ناپایداری بخش‌های قابل توجهی از شهر رو به رو است.

وی ادامه داد: تهران تا سال ۱۳۴۷ بصورت شمالی- جنوبی رشد کرده و پس از آن رشد شرقی-غربی داشته است. ملاحظه می‌شود متاسفانه الگوی مشخصی برای توسعه شهر وجود نداشته است. امروز می‌بینیم منطقه ۲۲ نیاز‌های ابتدایی دارد و از سرانه‌های لازم برای زندگی شهروندان برخوردار نیست.

زاکانی با بیان اینکه مهمترین برنامه ما این بود که نقاط ضعف را در شهر نقاط به قوت بدل کنیم، گفت: مثلاً درباره بافت ناپایدار تلاش ما این بود که بافت فرسوده را نوسازی کنیم تا بتوانیم از بنیان مشکلاتی از قبیل ترافیک، آلودگی هوا و دیگر مسایل را حل کنیم.

ارسال نظرات