ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۰۸۰۱
رئیس پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
رئیس پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش از وجود ۱۰ هزار دکتر-معلم (معلمان دارای مدرک دکتری) در کشور خبر داد و گفت: بنا داریم این ۱۰ هزار دکتر-معلم را برای تحول پژوهشی آموزش و پرورش به‌کارگیری کنیم.
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

به گزارش بازارکار از اداره روابط عمومی و امور بين الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، علی محبی عصر سه‌شنبه چهاردهم آذر، در جشنواره تجلیل پژوهشگران و فناوران برگزیده استان قزوین که در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش ما از ساختار پژوهشی گرفته تا ضوابط و مقررات این حوزه ایراداتی وجود دارد و این همه موانع شکوفایی در آموزش و پرورش هستند که البته برخی از آن‌ها در قالب برنامه هفتم توسعه برطرف شده‌اند.
وی افزود: بیش از ۷۰ سال پیش، قانونی به نام منع مداخله کارکنان دولت در قراردادها تصویب شد که بعدها در مسیر خود اصلاح شد و البته کماکان برای معلمان پژوهشگر و مظلوم ما منع مداخله همچنان پابرجا بود و بنابراین به جای معلمان ما باید اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها قرارداد پژوهشی با وزارت آموزش و پرورش ببندند.
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این مشکل در قانون برنامه هفتم توسعه حل شد و طبق قانون پنج‌ساله برنامه هفتم معلمان می‌توانند در ایام فراغت و تعطیل خود فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و تربیتی فوق برنامه داشته باشند و دیگر هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مزایای آن‌ها در این حوزه وجود ندارد.
محبی یادآور شد: همچنین در قانون جدید برنامه هفتم توسعه استفاده از مدرسه و اماکن آموزشی و پژوهشی در بیرون از ساعت آموزشی هم مجاز دانسته شده و بعد از ابلاغ این قانون توسط شورای نگهبان دست مدارس و معلمان ما باز خواهد بود.

ارسال نظرات