ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۱۱۴۶
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

معاون پشتیبانی و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان در نخستین رویداد ایده پارک در شهرستان فامنین گفت: حضور دانش‌آموزان در رویداد‌های ایده پارک زمینه‌ساز رشد خلاقیت و نوآوری آنان را فراهم و این رویداد ضمن ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری امکان شناسایی و پذیرش طرح‌های با قابلیت تجاری سازی در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک را نیز مهیا می‌سازد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، بهزاد خزاییان معاون پشتیبانی و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه توسعه کارآفرینی و حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی از جمله وظایف و اهداف محوله به پارک‌های علم و فناوری می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه در سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری و همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب به اقتصاد دانش بنیان تأکیدات و توجه جدی صورت گرفته و بر همین اساس قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی مصوب و توسط دولت سیزدهم ابلاغ شد.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان گفت: سرمایه اصلی اقتصاد دانش بنیان افراد خلاق و نوآور می‌باشند بنابراین تولید محصولات باکیفیت با قابلیت رقابت‌پذیری و صادرات و تولید ثروت و اشتغال پایدار و افزایش بهره وری از جمله شاخص‌های اقتصاد دانش بنیان محسوب می‌شود.
خزائیان با بیان اینکه برای نخستین بار رویداد ایده پارک با هدف ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری در شهرستان فامنین برگزار شده است، گفت: از طرف ایده‌پردازان تعداد ۶۴ ایده ثبت شده که و پس از داوری اولیه به ۲۷ ایده جهت ارائه توسط افراد منتخب رسیده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته مرکز نوآوری و کارآفرینی شهرستان فامنین با مساعدت‌های خیر نیک اندیش دکتر دولتی افتتاح شد و تاکنون ۸ طرح در مرکز نوآوری پذیرش شده است.
معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری همدان از حمایت مالی یک میلیارد تومانی به واحد‌های فناور این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: هر واحد فناوری که از طریق رویداد ایده پارک و شورای مرکز نوآوری مورد پذیرش واقع شود مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به آنان اعطا می‌شود.
خزاییان با اشاره به پتانسیل و ظرفیت صنعتگران شهرک صنعتی نگارخاتون، بیان داشت: افراد خلاق، دارای فکر و نوآور در این شهرک، صنایعی را خلق کردند که با مشاوره گرفتن از مجموعه کارشناسان پارک علم و فناوری همدان می‌توان چندین شرکت دانش بنیان از شهرستان فامنین به ثبت رساند.
روح الله حسینی، فرماندار شهرستان فامنین نیز در این رویداد با بیان اینکه نخبگان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: در ایام جنگ تحمیلی نخبگان این کشور جوانانی بودند که با از عمق وجود از این مرز و بوم دفاع کردند و امروزه علوم و فنون ما در دنیا حرفی برای گفتن دارد.
وی تصریح کرد: اقدامات دولت سیزدهم در حوزه علم و فناوری در استان همدان و به ویژه شهرستان فامنین قابل مشاهده و پروژه‌هایی غیرفعال در این حوزه احیا شده است.
گفتنی است در پایان پس از داوری‌های انجام شده از ۵ نفر بعنوان ایده‌های برتر با اهدای لوح و هدایایی از آنان تقدیر شد.

ارسال نظرات