ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۱۲۴۵
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: واحد‌های دانش بنیان به عنوان یک ابزار مهم برای ورود به بازار‌های نوین محسوب می‌شوند که باید تلاش شود زمینه حضور این نوع واحد‌ها در عرصه‌های مختلف تولیدی، تسهیل و میسر شود.
به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان اردبیل، هاشم علایی در جریان امضاء تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان خوبی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارند که محصولات تولیدی آنان علاوه بر خودکفایی و تامین نیاز‌های داخلی، باعث صادرات و ارزآوری برای کشور شده‌اند.
وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای و بر اساس وظایف خود، حمایت‌های متنوعی از واحد‌های تولیدی دارد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله این برنامه‌هاست.
علایی از جمله حمایت‌های انجام شده از واحد‌های دانش بنیان را واگذاری زمین با شرایط ویژه برشمرد و افزود: معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی و بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره از دیگر مواردی است که این نوع شرکت‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، تعداد واحد‌های دانش بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی استان را ۱۲ واحد دانست و ادامه داد: طی تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری، پردیس علم و فناوری در شهرک صنعتی اردبیل۲ ایجاد می‌شود تا با طرح‌های حمایتی که از واحد‌های دانش بنیان انجام می‌شود، شاهد افزایش تعداد این نوع واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی استان باشیم.
وی حمایت از دانش بنیان شدن واحد‌های مستعد و حمایت از حضور آنان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از دیگر مشوقات توصیف کرد که برای رونق تولید و اشتغال این نوع واحد‌ها در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات