السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۱۲۹۸
تحقیق و پژوهش؛ راه تحول تربیت و آموزش

 علم و تحقیق رکن اساسی و مایه بقای نظام آموزشی است

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سمنان، علم و تحقیق را رکن اساسی و مایه بقای هر نظام آموزشی برشمرد.
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

به گزارش بازارکار از اداره روابط‌عمومی و امور بين‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي ، دكتر علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، ملاک رشد و پیشرفت و عقب‌ماندگی هر نظام آموزشی را چگونگی پژوهش و جایگاه آن دانست.
محبی اظهار داشت: علم و تحقیق در نظام تعلیم و تربیت به تعبیر مقام معظم رهبری، رکن اساسی و مایه بقای هر نظام آموزشی است.
وی با تاکید بر این‌که مدیریت بدون تحقیق بزرگ‌ترین آفت کشورهای جهان سوم است، افزود: در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به تبعیت از سند تحول بنیادین، سه ماموریت ترسیم شده که عبارت است از توسعه فرهنگ پژوهش، شناسایی و حل علمی مسائل نظام تعلیم و تربیت از سطح کلان تا سطح مدرسه و الگوی تعالی مدرسه پنج بعدی که بدون کمک و هماهنگی و انسجام با معلمان و پژوهشگران نظام تعلیم و تربیت و جامعه دانشگاهی ممکن نیست.
محبی هم‌چنین الگوی ارزیابی مدارس را شامل سه‌ گام، عنوان و اضافه کرد: گام اول وضعیت مطلوب و الگوی تراز مدرسه، گام دوم توصیف وضعیت موجود و گام سوم برنامه تحول و تعالی مدرسه است.
تحقیق و پژوهش؛ راه تحول تربیت و آموزش
دكتر علي محبي اظهار داشت: اساس تحول و پیشرفت، انسان است و راه تحول انسان، تربیت و آموزش و راه تحول تربیت و آموزش، تحقیق و پژوهش است.
رييس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تاکید کرد: ضمانت‌بخشی هرگونه تعلیم و تربیتی به میزان تحقیق و پژوهشی است که انجام می‌دهیم و راهی جز مسیر آموزش و پرورش برای شکوفایی نظام وجود ندارد.
وی بزرگ‌ترین اقدام ممکن دولت سیزدهم را اعمال طرح رتبه‌بندی معلمان پس از گذشت ۱۰ سال برشمرد و گفت: متولیان و مسئولان بایست بستر مناسب را برای به میدان آوردن پژوهشگران فراهم کنند.
دكتر محبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تدوین آیین‌نامه مطالعات فوری تصریح کرد: امروزه پژوهش از طریق روش سنتزپژوهی  و مرور نظام‌مند، انجام می‌شود و نیاز نیست برای هر مسئله‌ای از صفر شروع کرد؛ بلکه می‌توان از پژوهش‌‌هایی که در گذشته انجام‌شده بهره گرفت و به راه حل مسئله رسید.

ارسال نظرات