ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۱۹۳۳
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس غیر دولتی از اولویت‌های این سازمان است.
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

به گزارش بازارکار، سی امین نشست شورای راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور احمد محمود زاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی این سازمان برگزار شد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان درخواست‌ها و انتظارات دولت مردمی سیزدهم از وزارت آموزش و پرورش گفت: فساد ستیزی، شفافیت، عدالت پروری و رضایت مندی مردم و تکریم ارباب رجوع از جمله مصادیقی است که در دولت مردمی سیزدهم به آن توجه ویژه شده و باید برای حصول مطلوب به آن تلاش جدی کرد.
وی با اشاره به اینکه کلیه فرآیندها باید در چارچوب ضوابط و محوریت قانون دنبال شود، گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای همه برنامه‌های سازمان ضروری است و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که حتماً قبل از هر پروژه‌ای به شکل تخصصی و کارشناسی بررسی شده و به نتایج ثمر بخشی برسد.
محمودزاده در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس غیر دولتی در اولویت‌های این سازمان است، تصریح کرد: مهارت آموزی در ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مطالبات و اهداف جدی است که باید به مرحله اجرایی برسد.
وی با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد مدارس غیر دولتی باید نظام مند و عملیاتی شود، گفت: ضمن نظارت جدی بر مدارس غیر دولتی، ابتکارات و خلاقیت‌های آنها باید در سایر مدارس غیر دولتی و دولتی تسری پیدا کند.
محمودزاده، توجه به استفاده از فناوری‌های نوین و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در مدارس غیر دولتی را مورد تاکید دانست و افزود: مدارسی که در این زمینه پیشرو بوده و ابتکاراتی داشته اند، شناسایی و تجربیات آنها در اختیار دیگر دانش آموزان قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کیفیت بخشی برنامه آموزشی و تربیتی در مدارس غیر دولتی، گفت: با توجه به مرجعیت علمی مدرسه، معلم و کتاب در رویکرد جدید نظام تعلیم و تربیت کشور باید جایگاه مدارس در تمامی سطوح، رصد و پایش گردد و توجه داشته باشیم همین رتبه بندی و تعیین جایگاه سبب ایجاد حرکت و پویایی در مدارس ما می‌شود و قطعاً مدارسی که سطح استاندارد لازم پایین‌تر هستند باید آسیب‌های خود را مرتفع نمایند.

ارسال نظرات