بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۴۸۶
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

استاندار مازندران گفت: ایجاد دهکده کشاورزی صنعتی در روستا‌های استان در دستور کار قبرار دارد.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پوردر همایش دهیاران بخش چمستان نور اظهار کرد: انقلاب اسلامی هرکجا نیاز به حمایت داشت مردم سنگ تمام گذاشتند و مردم در طول این سال‌ها هرکاری برای انقلاب اسلامی نیاز بود انجام دادند و محتوا‌هایی که در راهپیمایی امسال مطرح شد غنی بود و نشان از بصیرت بالای مردم دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امیدواریم سفر‌های شهرستانی دستاورد‌های خوبی برای مردم به همراه داشته باشد، افزود: چمستان نور جزو دست نخورده‌ترین بخش‌های مازندران است و مهیا برای توسعه و رشد است.

حسینی پور ادامه داد: اگر با نگاه علمی و دقیق راهبردی به چمستان و سایر بخش‌ها بنگریم زیباترین مناظر طبیعی را شاهد هستیم و اینکه چرا این مناطق به دلیل عدم برنامه ریزی در اختیار بخشی از کسانی قرار گرفت که ویلا‌های لوکس در آن ساختند که منفعتی برای مردم منطقه وجود ندارد، جای سوال است.

وی بیان کرد: نباید به راحتی زمین‌های طلایی منطقه در اختیار کاخ نشینان قرار گیرد و هیچ گونه پاسخگویی هم به مردم نداشته باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه کشاورزی بند شده به دو محصول خاص که گاهی هم این دو محصول با بی مهری در سطح ملی مواجه می‌شوند، در حالی که کشاورزی در کشور‌های دیگر جزو صنایع های‌تک قرار گرفته است، گفت: به دنبال این هستیم پهنه‌های اقتصادی استان را تعریف کنیم تا روستاییان در آن پهنه‌ها رشد پیدا کرده و محصولات صادرات محور تولید کنند.

حسینی پور ادامه داد: تصمیم داریم در این منطقه دامداری را برگردانیم و ایجاد دامداری‌های سنگین و بالای هزار رأسی در روستا‌ها ایجاد کنیم چراکه با این اقدام روستاییان می‌توانند به تولید بعنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه طبق فرمایش رئیس جمهور که باید کارخانه بزرگ اقتصاد روستا را فعال کنیم، گفت: روستا‌هایی داریم که به سمت توسعه رفتند و علل و عوامل رشد برخی از روستا‌ها شناسایی شد که با بررسی‌های انجام شده شاهد بودیم اراده برخی از مردم روستا و جوانان نخبه روستا راهکاری برای رشد و توسعه روستا بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه کشاورزی روستا را دانش بنیان کنیم، افزود: باید دهکده کشاورزی صنعتی در روستا‌ها ایجاد کنیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر