ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۷۱۱
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در جمع فعالان کانون‌های فرهنگی:
نشست دبیران کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور با معاونان فرهنگی و اجتماعی و فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه برگزاری یازدهمین جشنواره ملی رویش در دانشگاه یزد برگزار شد.
شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

نشست دبیران کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور با معاونان فرهنگی و اجتماعی و فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه برگزاری یازدهمین جشنواره ملی رویش در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سجاد محمدعلی‌نژاد در این نشست با بیان اینکه اعتقاد راسخ به توانمندی کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویی داریم، گفت: ۵۴ پارک علم و فناوری و ۲۸۰ مرکز رشد در کشور فعالیت می‌کنند. ۹۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان نیز داریم که ظرفیت خوبی برای حل مسائل کشور هستند و ما معتقد هستیم پارک‌های علم و فناوری باید با کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مرتبط شوند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در کنار ویژگی‌های تحصیلی، هویت‌بخشی و رشد جنبه‌های شخصیتی را رقم می‌زنند، اظهارداشت: در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ۱۲۰ هزار نفر به طور رسمی شاغل و ۷۵درصد از آن‌ها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

محمدعلی‌نژاد با اظهار به اینکه ۲ هزار و ۲۲ محصول فناورانه جدید (که بازار دارد) در سال گذشته تولید شد، گفت: از این ۵۴ پارک، ۱۲ پارک در دانشگاه مستقر هستند و مابقی به صورت مستقل و یا دستگاهی هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تاکید کرد: از آنجا که مبنای توسعه کشور در فرهنگ است، توسعه صنایع خلاق فرهنگی و اجتماعی اعم از تولیدات سینمایی، صنایع دستی در دستور کار و قوانین آن‌ها در حال تحریر است.

وی افزود: یک دهم درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور جزو صنایع خلاق هستند این در حالی است که بیشترین صادرات محصولات هنری و خلاق از آمریکا است که توسعه فرهنگ مبتنی بر ایدئولوژی آمریکایی در دنیا را دنبال می‌کند. ما تصمیم جدی بر حمایت صنایع خلاق و ایده‌های نوآورانه نقش آفرین و اثرگذار در کشورمان داریم.

محمدعلی‌نژاد به فعالیت ۴۰۰ شرکت در پارک‌های علم و فناوری در حوزه صنایع خلاق اشاره کرد و گفت: در موضوعات علوم انسانی کار‌های فناورانه و نوآورانه بسیار کم است که در جهت تقویت این حوزه بعد از ماه مبارک رمضان تور فناوری برای دانشجویان و دانش‌آموزان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نوآوری‌های اجتماعی باید برای رفع مشکلات اجتماعی مانند سرطان و آلودگی هوا فعال شوند، عنوان کرد: اقداماتی که می‌تواند به این هدف منجر شود مورد حمایت ما است و کانون‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای ورود به کسب و کار یا پارک‌های علم و فناوری دارند چرا که اصل تحول در دوران دانشجویی کلید خواهد خورد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: ایده، ابزاری است که باید در خدمت حل مسائل اجتماعی باشد و نگاه ما به کانون‌های فرهنگی و اجتماعی ظرفیتی برای به اشتراک گذاشتن است و در همان دانشگاه، مقدمه‌ای برای رویداد‌های بزرگ در آینده است.

وی از تشکیل دبیرخانه مشترک بین معاونت فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای دریافت ایده‌های دانشجویی به عنوان اتفاق خوش یمن وزارت علوم یاد کرد و گفت: طرح ملی ترویج کارآفرینی می‌تواند در خدمت کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها قرار گیرد تا از ایده‌های داشجویی حمایت شود و با کمک پارک‌ها، کانون‌های دانشجویی به توسعه فناوری و نوآوری کشور کمک خواهند کرد.

ارسال نظرات